Ramper i Jomfru Ane Gade
Fra : Lotte M

Dato : 30-03-02 22:52

Jomfru Ane Gade i Aalborg er blevet tilgængelig for kørestolsbrugere!

Alle brosten er fjernet og der er lavet solide ramper med gelænder
til alle beværtninger - det er ikke kønt, men funktionelt.

Se: http://www.lotte-m.dk/foto_jomfruane.shtml

Træerne vokser desværre ikke ind i himlen, heller ikke i landets
mest festlige gade. Om kort tid lægges brostenene igen, ligesom
adgangsforholdene mig bekendt laves ligeså utilgængelige som
før
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : MrWheel

Dato : 31-03-02 22:20

> Jomfru Ane Gade i Aalborg er blevet tilgængelig for kørestolsbrugere!

Det lyder jo rigtigt godt

> Alle brosten er fjernet og der er lavet solide ramper med gelænder
> til alle beværtninger - det er ikke kønt, men funktionelt.

Funktionelt kan vel diskuteres, det må være svært for manuelle kørestole
(for Kaj's skyld rullestole (kunne ikke lade være))

> Se: http://www.lotte-m.dk/foto_jomfruane.shtml

Det ser da ret sjovt ud.

> [...]
> mest festlige gade. Om kort tid lægges brostenene igen, ligesom
> adgangsforholdene mig bekendt laves ligeså utilgængelige som

Ja det er surt nå de nu renovere gaden, så kan vi ikke klage over forholdene
i Odense, hvor det ellers er i plan til de fleste forretninger, det blev
lavet om da der var 1000 år jubi. her i Odense, men vi har også en god DSI
respentant i Fyns Amt.

God påske til alle i gruppen

//MrWheel

PS.
Signaturen arbejder jeg pt. på, den skal nok komme.

Fra : Leonard

Dato : 01-04-02 21:11

"MrWheel" <dsl53373@vip.cybercity.dk> skrev:

> [...]
>lavet om da der var 1000 år jubi. her i Odense, men vi har også en god DSI

Nå?
Det er da ikke mange butikker i Vestergade/Kongensgade der er direkte
adgang til og det ser da helt slemt ud hvis du kigger på diskoteker og
beværtninger.

--
Thomas Leonard Gertz - Næstformand i Paraplegikerkredsen
Brug tilgængelighedsbasen på http://paraplegi.dk/

Fra : MrWheel

Dato : 01-04-02 21:34

> Nå?
> Det er da ikke mange butikker i Vestergade/Kongensgade der er direkte
> adgang til

Der er da kommet flere til end der ellers har været

og det ser da helt slemt ud hvis du kigger på diskoteker og
> beværtninger.

ok dem glemte jeg lige

Så er det godt vi har Rosengårdcenteret

//MrWheel