ssl med apache
Fra : SoulMate

Dato : 30-01-01 20:56

jeg har installeret openssl, hvordan får jeg apache til at arbejde
sammen med den ?
apache 1.3.12
suse 7.0
openssl (den nyeste)

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 30-01-01 21:08

"SoulMate" <soulmate@vvvDOTsubnet.dk> wrote in message
> jeg har installeret openssl, hvordan får jeg apache til at arbejde
> sammen med den ?
> apache 1.3.12
> suse 7.0
> openssl (den nyeste)

Mener www.gnuskole.dk havde en letforståelig artikel om emnet.

(Det er altid nemmere bare at henvise ..)

mvh Steffen

Fra : SoulMate

Dato : 30-01-01 21:31

"Steffen Poulsen" <steffenpoulsen@[RemoveThis]usa.net> skrev i en
meddelelse news:9576pr$sb3$1@news.inet.tele.dk...
> "SoulMate" <soulmate@vvvDOTsubnet.dk> wrote in message
>
> Mener www.gnuskole.dk havde en letforståelig artikel om emnet.

desværre:
gnuskolen.dk er lavet til redhat, ikke suse... - de filer der henviser
til findes ikke altid på suse, men det er ikke det eneste problem...

F.eks. httpd.conf.ssl som de omtaler er svjks allerede tilføjet til
min httpd.conf, den er med andre ord forberedt på at køre ssl, der
mangler bare libssl.so osv.

> (Det er altid nemmere bare at henvise ..)

ja, men denne gang ramte du noget jeg ikke ku bruge, desværre...

--
SoulMate

Fra : Henrik Olesen

Dato : 30-01-01 22:12

"SoulMate" <soulmate@vvvDOTsubnet.dk> skrev i en meddelelse news:y%Ed6.20330$l57.873051@news000.worldonline.dk...
> jeg har installeret openssl, hvordan får jeg apache til at arbejde
> sammen med den ?
> apache 1.3.12
> suse 7.0
> openssl (den nyeste)

Du kunne tage et kig på: <http://www.modssl.org/source/exp/mod_ssl/pkg.mod_ssl/INSTALL>

Med venlig hilsen
Henrik Olesen
Blue Sky
------------------------
E-mail: henrik@blue-sky.dk
www: www.blue-sky.dk

Fra : SoulMate

Dato : 30-01-01 22:26

"Henrik Olesen" <henrik@blue-sky.dk> skrev i en meddelelse
"SoulMate" <soulmate@vvvDOTsubnet.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har installeret openssl, hvordan får jeg apache til at arbejde
> [...]

forstår jeg tingene meget forkert hvis modssl mener jeg skal recompile
apache for at det virker ?

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 30-01-01 23:23

> Du kunne tage et kig på:
> <http://www.modssl.org/source/exp/mod_ssl/pkg.mod_ssl/INSTALL>
>
> forstår jeg tingene meget forkert hvis modssl mener jeg skal recompile
> apache for at det virker ?

Det skal man normalt, hvis ikke man kan få fingre i nogen gode rpm'er.
Eks. er det lykedes mig at installere Redhat7 udelukkende med rpm'er og få
det hele til at virke. Fik dog en del hjælp her i gruppen af John Nekman til
konfigurationen af virtualhosts.
Men du kan evt. kigge på http://www.apachetoolbox.com/ som giver mulighed
for at kompilere alt på en gang. Der er SSL og en masse andet godt.

--
Tonny

Fra : SoulMate

Dato : 30-01-01 23:44

"Tonny Sejr Kromann" <tonny@io.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og få
> det hele til at virke. Fik dog en del hjælp her i gruppen af John

alt det der med opsætning af apache (næsten det hele) kan jeg godt
finde ud af ;)

> Men du kan evt. kigge på http://www.apachetoolbox.com/ som giver
mulighed
> for at kompilere alt på en gang. Der er SSL og en masse andet godt.

et spørgsmål ang. den apache man skal installere til sidst - hvordan
bestemmer man at den skal "erstatte"/opgradere den der er der i
forvejen ?

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 31-01-01 01:11

> et spørgsmål ang. den apache man skal installere til sidst - hvordan
> bestemmer man at den skal "erstatte"/opgradere den der er der i
> forvejen ?

Når jeg en apache jeg selv har kompileret, så lægger jeg det typisk i
/usr/local/apache.

Og tar.gz'en pakker jeg ud et eller andet sted under home og kompilerer.
Inden "make install" kører jeg apache ned, laver en "mv /usr/local/apache
/usr/local/apache.20010131".
Når du så kører "make install" er det som en ny installation og du skal bare
kopiere din httpd.conf mv. samt htdocs ind.
Hvis noget går galt er det nemt at få den "gamle" til at køre igen til du
får løst problemet.

--
Tonny

Fra : SoulMate

Dato : 31-01-01 01:07

> [...]
mulighed
> for at kompilere alt på en gang. Der er SSL og en masse andet godt.

kan man få den til at tage apache 1.3.12 istedet for 14 ?

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 31-01-01 01:18

> kan man få den til at tage apache 1.3.12 istedet for 14 ?

Det er der vist ikke noget i vejen for, men hvad skulle formålet med det
være?
Men hvis du fjerner den 1.3.14 der følger med og lægger 1.3.12 ind istedet,
så skulle det gå.
Evt. skal du lige lave en grep på install.sh efter 1.3.14 og rette det.
De kompileres mig bekendt ens.
Der er vel bare rette nogen sikkerhedshuller mv. i 1.3.14.

--
Tonny

Fra : SoulMate

Dato : 31-01-01 14:00

> [...]
det.
> De kompileres mig bekendt ens.
> Der er vel bare rette nogen sikkerhedshuller mv. i 1.3.14.

jaa, og den er gjort ca. 100 gange sværere at sætte op... - httpd.conf
er ændret radikalt!

Fra : Henrik Olesen

Dato : 31-01-01 15:39

> jaa, og den er gjort ca. 100 gange sværere at sætte op... - httpd.conf
> er ændret radikalt!

Det er nu vist ikke helt rigtigt. Jeg har kopieret en https.conf jeg havde brugt på en 1.3.12 over på en 1.3.14, og det eneste der var direkte påkrævet at ændre var nogle specielle rewrite rules.
Iøvrigt er den nyeste version 1.3.17.

Med venlig hilsen
Henrik Olesen
Blue Sky
------------------------
E-mail: henrik@blue-sky.dk
www: www.blue-sky.dk

Fra : SoulMate

Dato : 31-01-01 15:54

> [...]

havde brugt på en 1.3.12 over på en 1.3.14, og det eneste der var
direkte påkrævet at ændre var nogle specielle rewrite rules.

hmmm, min apache 1.3.14 ville knap starte med en 1.3.12 (win32)

- 1.3.17 er da vist ikke mange dage gammel ?

Fra : Henrik Olesen

Dato : 31-01-01 18:46

> hmmm, min apache 1.3.14 ville knap starte med en 1.3.12 (win32)

Hmm, har desværre aldrig kørt prøvet Apache under Win, men det kan være at der har været noget windows-specifikt i din httpd.conf.

> - 1.3.17 er da vist ikke mange dage gammel ?

Næh. Jeg modtog en annoncering(?) den 30/01 kl. 3.

Med venlig hilsen
Henrik Olesen
Blue Sky
------------------------
E-mail: henrik@blue-sky.dk
www: www.blue-sky.dk

Fra : SoulMate

Dato : 31-01-01 19:08

>Hmm, har desværre aldrig kørt prøvet Apache under Win, men det kan
være at der har været noget windows-specifikt i din httpd.conf.

det håber jeg, jeg synes den var _meget_ uoverskuelig, lignede noget
man skulle bruge timer på at sætte sig ind i :/

>Næh. Jeg modtog en annoncering(?) den 30/01 kl. 3.

okay, det er altså også i går...

--
SoulMate

Fra : Allan Joergensen

Dato : 31-01-01 09:51

SoulMate <soulmate@vvvDOTsubnet.dk> wrote:

>jeg har installeret openssl, hvordan får jeg apache til at arbejde
>sammen med den ?
>suse 7.0

Hvis du har installeret Apache som SuSE RPM kan du gå ind i YaST og
installere mod_ssl - Den findes vist under gruppe n (Networking).

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : SoulMate

Dato : 31-01-01 14:00

"Allan Joergensen" <dw@telianisse.org> skrev i en meddelelse

> Hvis du har installeret Apache som SuSE RPM kan du gå ind i YaST og
> installere mod_ssl - Den findes vist under gruppe n (Networking).

øh... - har installeret den sammen med hele systemet, den der følger
med suse7...
- kigger lige efter det ;)