Efterlysning af lærer på Møn og Snedsted
Fra : Mørch

Dato : 30-03-02 09:11

Kan man finde noget om lærer Mørch på Møn hvor han har været huslærer og
meget gerne også fra seminariet i Snedsted hvor han fik sin eksamen.

Denne lærer Mørch er Jørgen Jensen Mørch, min 2 x tip oldefar

Følgende fundet i "Et blad af Vidstrup skole historie - side 185"

"Jørgen Jensen Mørch, enelærer 1846-52. Han var den første
seminarieuddannede lærer ved Vidstrup skole. Født ca. 1816 og han fik
lærereksamen fra Snedsted seminarium 1843. Han var huslærer på Møn 1838 og
1844 blev han lærer i Rubjerg. Efter at have forladt Vidstrup kom han til
Hugdrup og i 1858 til Hørmested. Gift d. 29. marts 1838 i Hals med Sophie
Caroline Madsen født 1815

--
Venlig hilsen
Jørgen Mørch

e-mail: morch@tdcadsl.dk
Website: http:home6.inet.tele.dk/jem

Fra : Fam. Bangsgaard Jens~

Dato : 31-03-02 09:15

"Mørch" <oz4abh@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hugdrup og i 1858 til Hørmested. Gift d. 29. marts 1838 i Hals med Sophie

Der findes en bog om Snedsted og Ranum seminarier fra 1898, som er udgivet i
anledning af Ranum seminariums jubilæum. Måske kan du finde det deri.
mvh Kirsten Bangsgaard.

Fra : Børge Kronborg

Dato : 31-03-02 13:01

I bogen af P. M. Rørsig: "Skoler og Degne i Vendsyssel" findes der højst
sandsynligt flere oplysninger. Jeg har desværre ikke bogen selv, men den kan
lånes igennem biblioteker. Hvis nogen har bogen til salg, er jeg
interesseret i at købe.
Venlig hilsen
Børge Kronborg
Toftevænget 7, Ørum