teste en psu?
Fra : Morten@Odense

Dato : 30-03-02 09:29

Hej
Her i går, tog jeg et nyt ATX kabinet i brug, men første gang jeg tændte for
lortet sprang sikringen i psu'en, nu har jeg så skiftet sikringen, men
hvordan tester jeg psu'en uden at skulle slutte den til et motherboard? Jeg
vil jo nødigt ødelægge noget!!
jeg synes at have læst/set noget om at man kan forbinde to "pins" på atk
strømstikket til motherboardet for at tænde den uden at være tilsluttet ?!

på forhånd tak
mvh
Morten

Fra : Henning

Dato : 30-03-02 10:41

On Sat, 30 Mar 2002 09:28:41 +0100, "Morten@Odense"
<dont-spam-me@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>strømstikket til motherboardet for at tænde den uden at være tilsluttet ?!

Ny psu - få den byttet! Står 110/220-omskifteren rigtigt?
Hvis primær sikring springer, kommer der slet ikke strøm ud på
sekundær siden - du vil derfor ikke få noget ud af at tvinge den i
luften.
Springer den nye sikring igen uden noget tilkoblet?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Dr. Ahcir

Dato : 30-03-02 17:21

"Morten@Odense" <dont-spam-me@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> strømstikket til motherboardet for at tænde den uden at være tilsluttet ?!

Kortslutt den tynne grønne ledningen mot en av de sorte så skal PSU starte.