to problemer med RH 7.2
Fra : Jesper kampfeldt

Dato : 30-03-02 02:41

Hejsa

Jeg har to problemer:

1. Jeg var nødt til at fjerne grub (med fdisk /mbr), da den ikke ville boote
min win partition
hvordan kommer jeg nu ind i linux ?

2. Jeg er nødt til at ændre min skærmopløsning (måske også min driver til
grafikkortet), men xconfigurator
følger åbenbart ikke med RH 7.2 og jeg kan ikke rigtig finde ud af bruge
xf86setup, er der andre
muligheder? er den muligt at DL xconfigurator eller virker den ikke på
RH 7.2?

Mvh.
Jesper

Fra : Peter Andersen

Dato : 30-03-02 08:02

"Jesper kampfeldt" <jesper@kampfeldt.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Jeg har to problemer:
>
> 1. Jeg var nødt til at fjerne grub (med fdisk /mbr), da den ikke ville
> [...]

booter med den startupdisk du selvfølgelig har laver under
installationen...right?

Fra : Jesper kampfeldt

Dato : 30-03-02 08:08

Peter Andersen <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a83o1e$gkr$1@sunsite.dk...
> "Jesper kampfeldt" <jesper@kampfeldt.com> wrote in message

> boote
>
> booter med den startupdisk du selvfølgelig har laver under
> installationen...right?

Nej desvære var jeg så dum springe det over

Fra : Lars Overgaard

Dato : 30-03-02 08:30

Jesper kampfeldt wrote:

> Peter Andersen <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:a83o1e$gkr$1@sunsite.dk...

> Nej desvære var jeg så dum springe det over

Reinstallation!

/Lars

Fra : Kent Friis

Dato : 30-03-02 09:49

Den Sat, 30 Mar 2002 08:30:25 +0100 skrev Lars Overgaard:

>Reinstallation!

Forkert gruppe, prøv dk.edb.system.ms-windows

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i

Fra : Peter Andersen

Dato : 30-03-02 12:10

)

Fra : Kent Friis

Dato : 30-03-02 09:49

Den Sat, 30 Mar 2002 08:08:22 +0100 skrev Jesper kampfeldt:

>Peter Andersen <peterandersen@mespilus.dk> skrev i en
>nyhedsmeddelelse:a83o1e$gkr$1@sunsite.dk...

>Nej desvære var jeg så dum springe det over

Booter fra installations-CD'en, og vælger Rescue (eller noget i den
retning, det afhænger af distributionen).

Mvh
Kent

Fra : Peter Andersen

Dato : 30-03-02 12:11

> Booter fra installations-CD'en, og vælger Rescue (eller noget i den
> retning, det afhænger af distributionen).

RH har mulighed for at lave en upgrade, så jeg tror det er det nemmeste at
køre igennem.

Men generelt: er der andre muligheder hvis man fx. ikke har mulighed for at
boote på CD'en?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-03-02 12:47

Peter Andersen wrote:

> RH har mulighed for at lave en upgrade, så jeg tror det er det nemmeste at
> køre igennem.

Hvorfor opgradere, når du kan nøjes med at konfigurere bootloaderen korrekt?

> Men generelt: er der andre muligheder hvis man fx. ikke har mulighed for
> at boote på CD'en?

Bootdisketter. \images og \dosutils indholder filer til at lave
bootdisketter.

Rasmus

I'm a unix system administrator
- sending me HTML formatted emails and/or attached Word documents is a
nice way to ensure I won't bother to answer you.
-- Jan Chrillesen

Fra : Peter Andersen

Dato : 30-03-02 14:31

"Rasmus Bøg Hansen" <moffespam@amagerkollegiet.dk> wrote in message

> Hvorfor opgradere, når du kan nøjes med at konfigurere bootloaderen
korrekt?

> Bootdisketter. \images og \dosutils indholder filer til at lave
> bootdisketter.

hvordan vil du så få adgang til den kerne der ligger på maskinen? der må
være nogle parametre man kan skrive til lilo?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 30-03-02 15:42

Peter Andersen wrote:

> hvordan vil du så få adgang til den kerne der ligger på maskinen? der må
> være nogle parametre man kan skrive til lilo?

Det vil jeg heller ikke. Jeg vil blot starte maskinen i rescue-mode og få
installeret en bootloader korrekt - eller lave en bootdisk med den rigtige
kerne.

Rasmus

While Linux is larger than Emacs,
at least Linux has the excuse that it has to be.
--Linus Torvalds

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 30-03-02 22:08

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-03-02 13:49

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) wrote:

>Booter fra installations-CD'en, og vælger Rescue (eller noget i den
>retning, det afhænger af distributionen).

....og hvis man ikke bruger en distribution med en ordentlig rescue-
funktion på CD'en, kan man bruge Linuxcare Bootable Toolbox - en
fuldt funktionsdygtig Linux, som fylder så lidt, at den kan brændes
på et CD-ROM-medie i visitkortstørrelse: <http://lbt.linuxcare.com/>

(Tak til Peter Makholm. Jeg er stadig fascineret af, at man booter
på sådan en dims, og så har man netværk og X uden at fortælle den
noget som helst om netkort eller grafikkort. Jeg ved dog ikke
rigtig, hvad jeg skal med X på en Rescue-CD, men nogen er sikkert
glade for det.)

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Kent Friis

Dato : 30-03-02 14:05

Den Sat, 30 Mar 2002 13:48:48 +0100 skrev Allan Olesen:

> [...]
>noget som helst om netkort eller grafikkort. Jeg ved dog ikke
>rigtig, hvad jeg skal med X på en Rescue-CD, men nogen er sikkert

Jeg er mere fascineret af alt det der ligger på tomsbtrt, dog ikke
X, men ellers er det lige før der er alt hvad man overhovedet kunne
finde på at proppe ned på en rescue-disk, og alt det på kun en
diskette.

Mvh
Kent

Fra : Allan Olesen

Dato : 30-03-02 17:17

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) wrote:

>Jeg er mere fascineret af alt det der ligger på tomsbtrt

Det tager bare så laaang tid at boote på en diskette...

Men det hænder naturligvis, at man falder over en maskine,
der ikke kan boote fra CD-ROM, eller slet ikke har nogen.