Hvilket WEB cam?
Fra : Claus

Dato : 29-03-02 17:34

Hej.

Jeg har fået en ADSL linie (1024/256) og overvejer nu at få et billigt WEB
cam, men hvilken skal jeg vælge? Prisen er afgørende og det behøver slet
ikke være den bedste (blot nyt undværligt legetøj, men hvis vi siger en ca.
500 kroner (gerne billigere)? Jeg regner med, at den skal have strøm, et
netstik og så hen i min hub, hvor jeg så kan konfigurere via WEB (har intet
kendskab til WEB cams)? Den skal i hvert fald ikke være afhængig af at være
forbundet via seriel, parallel eller USB hele tiden. Hvad er godt til prisen
(hvis noget ér)?

Skal helst kunne streamer direkte ud på nettet, forudsat min og brugerens
linie er til det (hvad båndbredde kræver dét?).

Claus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-03-02 18:43

"Claus" <claus@msn008.com> wrote in message

>Den skal i hvert fald ikke være afhængig af at være
> forbundet via seriel, parallel eller USB hele tiden. Hvad er godt til
prisen
> (hvis noget ér)?

Så kan du godt glemme at få et webcam. De kameraer der kan sættes direkte
til internettet. Koster vist ca. 5000 kroner.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 29-03-02 19:08

Bjarke Hansen wrote:

> prisen

Hvis den skal være på nettet hele tiden, skal den være koblet op ?
Eller hvad forestiller du dig ?

> Så kan du godt glemme at få et webcam. De kameraer der kan sættes direkte
> til internettet. Koster vist ca. 5000 kroner.

Ja, hvis det skal være uden indbygget streamer, uden PC opkopling.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-03-02 19:22

"Erik G Christensen" <egc@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> Ja, hvis det skal være uden indbygget streamer, uden PC opkopling.

Ja, hvis de ikke koster mere end de 5000. Der skal både være indbygget,
netværk og webserver. Så de kamera´er løber hurtigt op.

Man kan dårligtnok få et alm USB webcam for 500. Men ellers er jeg da
udemærket tilfreds med mit Philips ToUcam Pro. som koster ca. 600-700 kr.

Kan ikke lige finde nogen der laver sådan nogen Net-webcam´s. Har set det
før, men kan ik lige finde dem.

Fra : wheeeeeeee

Dato : 30-03-02 08:09

snip
> [...]
>
> Skal helst kunne streamer direkte ud på nettet, forudsat min og brugerens
> linie er til det (hvad båndbredde kræver dét?).

Logitech laver et der hedder Express. De koster under 300,- og er til USB.
Hvis du vil streame ud på nettet hele tiden skal du have en PC kørende hele
tiden. Kvaliteten er ikke så god, opløsning ca. 300x200

Fra : Rune Andersen

Dato : 30-03-02 11:18

Jeg bruger et Philips Toucam Pro og jeg livestreamer...det kan sagtens gå,
det tager bare meget af CPU'en....

/Rune
www.RuneAndersen.dk

"wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org> wrote in
message news:a83o9t$gvh$1@sunsite.dk...

Fra : Thomas

Dato : 30-03-02 12:11

"Rune Andersen" <rune_andersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg bruger et Philips Toucam Pro og jeg livestreamer...det kan sagtens gå,
> det tager bare meget af CPU'en....

Hvilken software bruger du? Kører det på egen server eller på webhotel?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside
....?!?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-03-02 19:40

"Rune Andersen" <rune_andersen@hotmail.com> wrote in message
> Jeg bruger et Philips Toucam Pro og jeg livestreamer...det kan sagtens gå,
> det tager bare meget af CPU'en....

Du skal stille kameraet til en andet filformat, der er 2 formater. Det ene
bruger meget CPU, det andet næsten intet. Stilles i "Philips VProperty"

Fra : Casper Mønster

Dato : 31-03-02 16:13

> [...]
>
> Skal helst kunne streamer direkte ud på nettet, forudsat min og brugerens
> linie er til det (hvad båndbredde kræver dét?).

Kik på: http://www.axis.com/products/camera_servers/index.htm
Men helt billige er de ikke..

/Casper