langt bip
Fra : Bodil Tybjerg

Dato : 29-03-02 16:31

Har samlet ny PC - pentium 4/mainboard ct 9bja - atx kabinet med
strømforsyning, der understøtter Pentium 4. I manualen til bunkortet
læser jeg:
ATX/ATX12V POWER SUPPLY CONNECTOR(PW1/PW2/PW3)
The atx power supply provides a single 20pin connector interface which
incorporates standard+/-5V,+-12V, optinal 3.3V and soft-power signal, a
5V trickle supply is continously supplied when AC power is available.
When the system is in soft-Off mode, this trickle supply maintains the
system in it´s minimum power state.
The ATX12V power supply has a new +12V(4pin) and +5V(6pin) auxiliary
power connector. To enable the delivery og more +12VDC and +5/3.3V VDC
current to the motherboard.
Når jeg tilslutter PW2 kommer den lange biplyd, som gentages. Der kommer
ingenting på skærmen. Når jeg ikke tilslutter den kommer der ingen lyd
men heller ingenting på skærmen.
Hjælp venligst.

Fra : Deaster

Dato : 29-03-02 17:16

"Bodil Tybjerg" <bodiltybjerg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Når jeg tilslutter PW2 kommer den lange biplyd, som gentages. Der kommer
> ingenting på skærmen. Når jeg ikke tilslutter den kommer der ingen lyd

Har du prøvet at vende "stikket" om på MB?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-03-02 20:27

"Deaster" <frankatcia@hotmail.com> wrote in message

> Har du prøvet at vende "stikket" om på MB?

Ja, det skal man godtnok tjekke... Jeg kiggede op til flere gange, på pins
osv. Om det passede. Inden jeg sluttede det til mit kort.... Det var det
eneste der var et problem ved indstallationen af mit hardware i tidernes
morgen (1,5-2 år siden)

Fra : Bodil Tybjerg

Dato : 29-03-02 21:42

Tak for reaktionen, men forslaget dur ikke. Stikkene er idiotsikrede,
så de kun kan sættes i på én måde. Der er holdere, der skal have fat
i hinanden. Og det er heller ikke rammodulet, som plejer at være det
oplagte. Har brugt udelukkelsesmetoden. Kun kan jeg sige, at der er ét
livstegn og det at maskinen kan melde, at der e r en fejl et eller andet
sted.Tastaturet når også at blinke grønt, men så er det sket.
Har ikke fantasi til at forestille mig hvad det kan være. Det er trods
alt sjældent der er noget galt med splinternye produkter.
mvh Bodil T.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-03-02 22:00

"Bodil Tybjerg" <bodiltybjerg@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Har ikke fantasi til at forestille mig hvad det kan være. Det er trods
> alt sjældent der er noget galt med splinternye produkter.

Kan helt sikkert tyde på en hardware fejl? Hvad står der i manualen, for den
fejlbesked du for?

Prøv at evt at tjekke med bundkortet. Hvis bundkortet fx sidder fast med
clipslåse. Så kan det være de er hoppet ud, da du har tilsluttet fx ram
klodserne. Prøv at tage bagsiden af, og se efter.

Fra : Thomas Olesen

Dato : 30-03-02 09:23

On 29 mar 2002 Bjarke Hansen wrote:

> Kan helt sikkert tyde på en hardware fejl? Hvad står der i manualen,
> for den fejlbesked du for?

Skulle til at poste det samme - Da jeg langt om længe tog mig tid til at
kigge i manualen til motherboardet, stod der en forklaring på alle de "bip"
typer den kunne komme med.

--
Thomas Olesen

Fra : Jørgen christiansen

Dato : 30-03-02 10:23

> [...]
> Når jeg tilslutter PW2 kommer den lange biplyd, som gentages. Der kommer
> ingenting på skærmen. Når jeg ikke tilslutter den kommer der ingen lyd

Hvis du har en AWARD bios er det et ram problem, check rammen sidder rigtigt
i.
Det kan også være et defekt M/B.
Mvh. JC.
http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/award.htm