Søren Christiansen Viborg
Fra : Asger Andersen

Dato : 29-03-02 15:17

Hej Gruppe

Er der nogen der kan hjælpe mig . Er der nogle bøger der omhandler Borger i
Viborg i årstallet 1600-1700 tallet,
da jeg går ud fra at Søren Christiansen Viborg har taget navnet Viborg fra
byen (Viborg)han er måske der fra.
Han var klokker ved Roskilde Domkirke, han har en datter der hedder Johanne
Christine Sørensdatter Viborg , og blev gift første gang den 2 aug 1702 i
Roskilde Domkirke med en Niels Jensen Øgaard.
2 gang 19 August 1716 i Herslev med en Peder Rasmussen Tostrup ( eller som
der står i Skiftet staves det TAARSTRUP ) Håber der er nogen der kan hjælpe
mig.

Venlig hilsen
Asger Andersen

Min E-Mail,>>> asa@post11.tele.dk

Fra : Claus Bech

Dato : 29-03-02 16:26

I bogen om Otto Sperling (hans dagbog bearbejdet af S. Birket Smith; fra
1885) står der i en fodnote på side 233:
"Christian Viborg blev 28/5 1672 beskikket til at være Byfoged i Kjøbenhavn
(Kjøbenh. Diplomatarium VI, 595). At han tidligere havde været
Fodermarskalk, ses bl.a. af det anførte Skrift III, 451".
I 1664 var han Fodermarskalk (hva det nu end er?) i København og indstævner
Otto Sperling til at møde i Overhofretten.
Kunne dette evt.være din Søren's far...?
Hilsen Claus