Træt Stofabruger ønsker hjælp til ADSL
Fra : Sven

Dato : 29-03-02 15:30

Hej.
Stofa yt, prisforhøjesle på 50%, efter forhøjelsen er det pi... ustabilt.,
men jeg kender ikke en sk.. øhhh smule til ADSL. Er her en der vil svare på
lidt spørgsmål fra en komplet novice?

1: Hos TeleDanmark har jeg kigget på Proaccess og på bredbånsforbindelsen
til private. Hvorfor er en Proaccess BILLIGERE end den til private?

2: Kan man som privat godt købe en Proaccess?

3: Hvor god er den indbyggede firewall i routeren (aner ikke hvad en router
er, men der står man får sådan en dims med), kan Zonealarm så skrottes?

4: Vi har 2 PC'ere som gerne skulle kunne dele filer/spille mod hinanden,
samt begge kunne komme på nettet uafhængigt af hinanden (dvs selvom "master"
er slukket skal "client" kunne bruge internettet). Kan man det med en
router?

5: Kan man sende fax med ADSL?

6: Har man fast IP?

7: Skal netkortet i PC'erne kunne noget specielt, eller er et alm 10/100
godt nok?

8: Andre udbydere der er bedre / billigere end TeleDanmark mht ADSL?

9: Telia har verdens langsomste newsserver (der kan gå op til 2 dage før et
Stofanet indlæg kan læses på telias newsserver), Hvordan er TeleDK på dette
punkt? (jeg bruger for det meste en privat newsserver, samt sunsite til de
danske)

Jeg leder efter en 512/128 forbindelse. Det er godt nok ½ hastighed af hvad
mit Stofanet er når det kører godt (tirsdag nat mellem kl 2 og halv 5,
medmindre onsdag er helligdag), og jeg har hørt at ADSL da også har
småproblemer, men det er ingenting i forhold til Stofa, tror jeg.
Til jer der ikke kender Stofa, eller som synes det er verdens 8. vidunder,
prøv at læse denne oversigt som Run2Net har lavet efter 3 år med Stofanet:
http://www.run2net.dk/information/artikler/stofanet_loefter.html

På forhånd tak til jer der evt gider at svare på nogle eller alle
(forhåbentligt) mine mere eller mindre tåbelige spørgsmål. Min tiltro til
supportere er ikke ret god efter Stofa's opførsel, jeg har MEGET større
tiltro til nogle kompetente, positive forbrugere, som kan se både godt og
skidt ved alt dette. Derfor dette indlæg.

På forhånd tak.

Sven

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-02 16:02

Priserne på pro@cess er excl. moms.

>2: Kan man som privat godt købe en Proaccess?

Ja.

>5: Kan man sende fax med ADSL?

Nej.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Sven

Dato : 29-03-02 22:21

> Priserne på pro@cess er excl. moms.

Nej, den holder ikke. Den private koster 559,- kr pr måned, og Proccess
koster 420,- kr +moms, hvilket giver 525,- kr pr måned. Altså er Pro@ccess
billigere end den til private. Men hvorfor ? Hvad er det der mangler?

Ellers mange tak for svarene.

B.T.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-03-02 23:18

"Sven" <sven@nospam_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Pro@ccess
> billigere end den til private. Men hvorfor ? Hvad er det der mangler?

Hvad for en privat mener du?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-03-02 23:26

Fri, 29 Mar 2002 22:21:10 +0100, skrev "Sven"
<sven@nospam_stofanet.dk>:

>Nej, den holder ikke. Den private koster 559,- kr pr måned, og Proccess
>koster 420,- kr +moms, hvilket giver 525,- kr pr måned. Altså er Pro@ccess
>billigere end den til private. Men hvorfor ? Hvad er det der mangler?

Nu har TDC jo flere løsninger og den til kr. 559,- er den, der
hedder bredbånd og det er inkl. telefonabonnement og det er
pro@cess ikke, så Bredbånd er billigere.

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 30-03-02 13:18

435,-kr for netexpress som jeg har.

Mvh
Thomas

Fra : Jakob K. Nielsen

Dato : 29-03-02 22:09

> 3: Hvor god er den indbyggede firewall i routeren (aner ikke hvad en
router
> er, men der står man får sådan en dims med), kan Zonealarm så skrottes?

Det er en okay firewall og du kan godt skrotte zonealarm.....IMHO

> 4: Vi har 2 PC'ere som gerne skulle kunne dele filer/spille mod hinanden,
> samt begge kunne komme på nettet uafhængigt af hinanden .........Kan man
det med en
> router?

Jeps. Speedstream 5781 routeren har indbygget 4 ports hub (10 mbit)

> 6: Har man fast IP?

Jeps

> 7: Skal netkortet i PC'erne kunne noget specielt, eller er et alm 10/100
> godt nok?

Det er fino

> 8: Andre udbydere der er bedre / billigere end TeleDanmark mht ADSL?

Kan jeg ikke svare på. Jeg har været meget tilfreds med Proaccess.

> 9: Telia har verdens langsomste newsserver .........Hvordan er TeleDK på
dette
> punkt?

Den kører godt når den ellers kører. Der har dog været uheldige episoder....

> .......jeg har hørt at ADSL da også har småproblemer, men det er ingenting
> forhold til Stofa, tror jeg.

Jeg kender Stofanet kunder hvor det har kørt godt og andre hvor det har kørt
ringe. Det kommer meget an på hvilket område man bor i, og hvor gamle
kablerne er. Jeg har kun oplevet nedetider med Proaccess om natten, hvilket
er okay med mig. Men jeg er overbevist om at der er delte meninger omkring
det.

Mvh Jakob

Fra : Sven

Dato : 29-03-02 22:23

> [...]
hvilket
> er okay med mig. Men jeg er overbevist om at der er delte meninger omkring

Nedetider om natten? Så er det ikke mig. Jeg arbejder fast nat, og skal
bruge det der, ligeledes er jeg oppe om natten i weekender (Ugler har levet
sådan i mange tusind år, så kan jeg vel også), så min "prime time" er fra ca
kl 17:00 til kl 6 næste morgen.

Tak for svaret.

B.T.

Fra : Søren Lundfald

Dato : 29-03-02 22:44

> [...]
levet
> sådan i mange tusind år, så kan jeg vel også), så min "prime time" er fra

Tiscali har meget god oppetid. Har aldrig oplevet den være nede om natten.
Har faktisk kun oplevet den være nede vedr. opgraderinger, som man jo
selvfølgelig bliver mindet om i god tid. Du kan også selv sammensætte din
løsning. Prøv at kigge på:
"http://signup.tiscali.dk/index.phtml?adsl_c_x=1&adsl_attributes=&partner=&l
ocation=&cname=&curl=&cimage=&adsltilbud=nej&signupid=4a638ecfad44b3372dd85c
d3f76bd588"

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Søren Lundfald

Dato : 29-03-02 22:55

"Søren Lundfald" <webwatcher@forum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ocation=&cname=&curl=&cimage=&adsltilbud=nej&signupid=4a638ecfad44b3372dd85c

Aaargh...den knækkede den sgu!!.....
Værs'go....1 stk. samlesæt

Mvh
Søren Lundfald

Fra : Rudi Stegen

Dato : 30-03-02 00:24

Hej Søren Lundfald, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Aaargh...den knækkede den sgu!!.....

http://signup.tiscali.dk/index.phtml?adsl_c_x=1&adsl_attributes=&signupid=
er såmænd nok.

--