Q: At udelukke en bestemt ram-adresse ?
Fra : Steffen H.Schmidt

Dato : 29-03-02 14:43

Hej ng

Jeg har en ældre bærbar Toshiba, hvor ram er loddet i bundkortet, detektere
himem.sys at der er en fejl på adressen 00533B8, og vil så ikke indlæse
himem -> win95 vil ikke indlæse osv. Og hvis det lykkes at starte uden at
der er en fejl ved ram'en så sker der de mærkeligste ting når man bruger
programmer under win95, de bruger sikkert ovennævnte ramadresse og så hænger
de...

Kan jeg i config.sys specificere at maskinen ikke må bruge ram på adressen ?
Jeg prøvede med at indsætte x=00533B8 men det var ikke nogen succes.. Skal
det være en switch på himem.sys eller ?

Med venlig hilsen

Steffen H.Schmidt