Skrivning til database i win2k og XP
Fra : Jakob Blaavand

Dato : 29-03-02 14:23

Hej alle,
Jeg har et lille problem, for ikke at sige stort. Der er et eller andet med
w2k og XP, jeg tror det er noget med serverversionen. For jeg kan på ingen
måde få lov til at indsætte data web i min database. En perfekt valid kode
der virker på en w2k men ikke på en anden w2k og XP. Fejlen der kommmer er
følgende:

"Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Databasen eller objektet er
skrivebeskyttet og kan ikke opdateres"

Man skulle tro problemet lå i at der faktisk ikke var skriveadgang til
databasen - men det er der!

Er der nogen der kan hjælpe??????

mvh
Jakob Blaavand

PS: Her er min kode:

<!-- #include file="adovbs.inc" -->
<%
Dim objConn, objRS, sql, strConn, strOutput

Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConn = "DRIVER={Microsoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ=C:\Inetpub\wwwroot\flisegalleriet\counter.mdb;"
objConn.Open strConn

Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

objRS.CursorLocation = adUseServer
objRS.CursorType = adOpenKeyset
objRS.Locktype = adLockOptimistic
objRS.Open "tblCounter", objConn, , , adCmdTable

objRS.AddNew
objRS("test_field") = "test"
objRS.Update

objRS.Close
objConn.Close
Set objRS = Nothing
Set objConn = Nothing
%>

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-03-02 21:44

On Fri, 29 Mar 2002 14:22:34 +0100, "Jakob Blaavand"
<jakobblaavand@hotmail.com> wrote:

> [...]
>skrivebeskyttet og kan ikke opdateres"
>
>Man skulle tro problemet lå i at der faktisk ikke var skriveadgang til

Hvorfor tror du det?
Er der skriveadgang både til (det virtuelle) dir og filen?

Kig evt.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : F.Larsen

Dato : 30-03-02 23:32

Det er en klassiker, anonym bruger har ikke skrive adgang til folderen ... og
access databasen "filen"

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/AlphaPal8045T/index.htm

Fra : petey

Dato : 07-08-02 08:16

"Jakob Blaavand" skrev d. 29-03-02 14:23 dette indlæg :
> [...]
> objRS.CursorType = adOpenKeyset
> objRS.Locktype = adLockOptimistic
> objRS.Open "tblCounter", objConn, , , adCmdTable

Hej

Jeg har nøjagtig samme problem. Har du fået det til at virke ? Hvis
dette er tilfældet, hvordan har du så fået det til at virke ?

Mvh.
Petey

http://www.kandu.dk/