Problemer med IE5.5
Fra : Jakob Munck

Dato : 30-01-01 18:02

Jeg har 2 problemer:

1. For et par år siden var jeg en tid kunde hos TeleDanmark/Opasia, og
jeg installerede en IE-browser, som jeg fik fra dem. Siden da har der på
alle senere versioner af EI stået "leveret af Opasia" i toppen af
browseren (det samme gælder i Outlook Ekspress). Det er irriterende, men
jeg ved ikke, hvordan det fjernes.

2. I EI kan jeg ikke se jpg-filer, når disse ligger på min egen
harddisk, men godt de samme filer, hvis jeg surfer og møder dem på
nettet. Dette problem har både min tidligere IE og min nuværende, og jeg
synes det er meget mystisk.

Kan nogen hjælpe?

v.h.

Jakob Munck

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-01-01 20:01

Tue, 30 Jan 2001 18:01:46 +0100, skrev "Jakob Munck"
<cfs2119@vip.cybercity.dk>:

>1. Siden da har der på
>alle senere versioner af EI stået "leveret af Opasia" i toppen af
>browseren (det samme gælder i Outlook Ekspress).

Gå i start/kør, skriv regedit, søg efter leveret af Opasia, slet dem
eller skriv, hvad du lyster.
Genstart.

>2.

Lyder mystisk, men jeg har ikke noget gæt på, hvorfor er afhængig af
hvordan dit spørgsmål skal forstås.

Er det på hjemmesider, du selv laver, du ikke kan se jpg-filerne?

Eller er det blot jpg-filer, du ønsker åbnet i IE?
Hvis det er dette, så marker en jpg-fil, hold shift nede og højreklik,
brug Åben med..., find IE i listen og sæt et flueben og sæt et i Brug
altid dette program...

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Jakob Munck

Dato : 30-01-01 21:12

Tak for svaret med regedit. Problemet er løst.

Mht. det andet problem:

Men min IE5.5 kan ganske enkelt ikke vise jpg-filer, hvis jeg ikke er på
nettet !!!

Hvis jeg højreklikker på en jpg-fil og beder om at få den åbnet i EI5.5
bliver der blot vist det mærke, der skal vise at browseren ikke kan vise
billedet. Derfor kan jeg heller ikke se jpg-filer på mine egne
hjemmesider, hvis jeg ikke er på nettet. Men hvis jeg surfer på nettet
og henter mine hjemmesider fra de domæner hvor de ligger, så vises
jpg-filerne på disse udmærket. Det er meget mærkeligt, og jeg kan ikke
finde ud af årsagen.

v.h.

Jakob Munck

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 31-01-01 17:47

Hvad er din hardware (cpu + mb)?
Jeg havde nøjagtig samme problem med en AMD K6-3 på et Matsonic MS 6260S
bundkort.
Det skyldtes inkompatibilitet mellem cpu og mb.
Sjovt nok var der ingen problemer, når jeg anvendte Netscape som browser, så
måske var det en løsning.
--
Mvh.
Jørgen