Århus Bugten
Fra : Familien Jakobsen

Dato : 29-03-02 12:32

Hejsa,

jeg var ved kalø og vosnæs i går ... IKKE SKYGGEN AF fisk.

En tur ude på bugten gav heller ikke noget - et par meget små torsk....

Andre der er mere heldige eller er det stadigt for koldt om natten ?

Mvh
Lars

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 30-03-02 00:16

Hej Lars

Jeg var ved Begtrup Vig torsdag eftermiddag. Fik i alt 7 havørreder, heraf 5
undermålere. Tabte derforuden 3 fisk. Så fiskene er der godt nok.

Steen
---------------------------
Hadsten Lystfiskeriforening
http://www.lilleaaen.dk

Fra : Ole Mose

Dato : 30-03-02 23:43

Tør man spørge, hvad der blev fisket med? (agn)

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 31-03-02 11:18

Hej Ole

Det kan du da sagtens!!

Jeg brugte blink, et ABU MAG 4 i sølv/blå, 20 gr.. Det er første gang jeg
prøver blinket, som jeg aldrig havde fundet på at købe selv. Jeg vandt det
til julebanko i min forening.... Det er lige en tand for farvestrålende og
reflekterende til min smag, og jeg satte det kun på, fordi jeg ville se,
hvordan det opførte sig i vandet. De første 3 kast fulgte der fisk med ind,
de næste 2 var der hug, og i det 6. kast var der fast fisk. Så det fik lov
at blive siddende på linen resten af dagen.

Steen
---------------------------

Fra : Ole Mose

Dato : 31-03-02 12:07

Thriiiiilliiiiinig!
Frem med de blå blink .

Takker

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 31-03-02 19:37

Hej Ole

Prøvede igen i dag, denne gang ved Vrinners Hoved. For en sikkerheds skyld
prøvede jeg lidt af hvert, både i rødt, gult, grønt, sort, guld og altså
blåt (tre forskellige, heraf én kystwobbler). Resultat: ialt 9 fisk fulgte
med ind til stangspidsen uden at hugge. Alle var efter et af de blå blink.
Kystwobbleren fik til gengæld kroget en fisk omkring 2 kg, som sled sig løs
igen efter et halvt minuts tid. Den huggede i øvrigt på mindre end 30 cm
vand over en ren sandbund.

Jeg forstår ikke dem, der siger at Kalø Vig er fuldstændig død i dette
forår!! Og jeg forstår stadig ikke, hvad havørrederne ser i de gyselige blå
ABU-farver. Men jeg må jo overgi' mig og anerkende, at det interesserer
kræ'ene.

Steen
---------------------------

Fra : Ole Mose

Dato : 31-03-02 23:58

Det er under alle omstændigheder spændende og desuden rart, at høre at
fisken er der.
Nu har jeg være "belastet" af manglende flydering, inddumpende familie
og rally de seneste 4-5 dage, så jeg ser frem til at komme ud og afprøve
mine blå blink/woblere og fluer i morgen eftermiddag/aften.

Fra : Ole Mose

Dato : 01-04-02 23:58

Var ved Vosnæs i flydering. Intet.
Jeg fiskede med flue under flåd, wobler, blink (også mit blå ABU) uden
noget, der bare lignede et hug.
Jeg tror alle fiskene må stå ovre ved Helgenæs.

En lille pudsighed. Jeg talte med en mand forleden dag, derude. Han sagde,
at naturen var helt omvendt i år. Alle de fugle, som normalt plejer at være
ved Vosnæs, er flyttet til Skødshoved.
Stof til eftertanke?