Duron 1300 eller T-bird 1100
Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 29-03-02 00:37

Hejsa.

Jeg er ved at indkøbe nyt indmad, men er gået lidt i stå ved CPU'en...

Til samme pris kan jeg få en 1100 mhz T-bird eller en 1300 mhz
Duron... Jeg skal ikke overclocke.

Hvad ville være det bedste valg, og hvorfor?

Jeg bruger vel min maskine til det sædvanlige - spil, word,
programmering etc.

R.

Fra : sputnik

Dato : 29-03-02 12:49

On Fri, 29 Mar 2002 00:37:14 +0100, Ronni Heuckendorff Hansen
<ronni@anderledes.dk> wrote:

> [...]
>Duron... Jeg skal ikke overclocke.
>
>Hvad ville være det bedste valg, og hvorfor?
>
>Jeg bruger vel min maskine til det sædvanlige - spil, word,

Den større cache i Tbird burde kunne mærkes i spil. Men ellers har
duron 1300 jo både prefetch og sse-support, hvad Tbird 1100 ikke har.
Det kræver en rimeligt ny bios fra sidste efterår der understøtter
morgan core med prefetch og sse.

Men på benchmarks, mips og mflops, vil duron vinde.

Det afhænger af, hvilket bundkort du har. Kan du få en 13x multiplier
? Hvis dit bundkort understøtter XP cpu'erne, så må det klart
foretrækkes. De har også prefetch og sse.

mvh

John

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 29-03-02 16:54

On Fri, 29 Mar 2002 12:48:42 +0100, sputnik <johnknuhtsen@mail.dk>
wrote:

> [...]
>? Hvis dit bundkort understøtter XP cpu'erne, så må det klart
>foretrækkes. De har også prefetch og sse.

Jeg regner med at købe http://www.ecs.com.tw/products/k7s5a.htm,
Primært fordi det understøtter XP til 1800 mhz, samt har indbygget
lydkort og lan...

Understøtter det alle de ting du snakkede om?

R.

Fra : Uni Bull

Dato : 30-03-02 22:55

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@anderledes.dk> wrote in message
> Primært fordi det understøtter XP til 1800 mhz, samt har indbygget
> lydkort og lan...

Check med forhandleren om bundkortet har lyd og LAN - det er
ikke alle forhandlere der har bundkortet med disse funktioner på.
--
Uni Bull
København K

Fra : Ronni Heuckendorff H~

Dato : 01-04-02 02:26

On Sat, 30 Mar 2002 22:55:12 +0100, "Uni Bull"
<Uni.FJERNES.Bull@WorldonlineFJERNESOGSÅ.dk> wrote:

>"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@anderledes.dk> wrote in message
>
>Check med forhandleren om bundkortet har lyd og LAN - det er
>ikke alle forhandlere der har bundkortet med disse funktioner på.

Tak for rådet. Men forhandleren har netop angivet at dette bundkort
har dette. (Koster 20,- mere end samme bundkort uden...)

R.

Fra : Søren

Dato : 29-03-02 21:43

"Ronni Heuckendorff Hansen" <ronni@anderledes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Duron... Jeg skal ikke overclocke.
>
> Hvad ville være det bedste valg, og hvorfor?
>
> Jeg bruger vel min maskine til det sædvanlige - spil, word,

Her er en test af en 1000 mhz T-bird mod Duron 1200, så
den må kunne bruges.
http://www.planetsavage.net/hardware/duron1200/index.shtml

Mvh Søren