Hvad skal man bruge i Put & Take søer?
Fra : Morten Gustafsson

Dato : 28-03-02 19:58

Jeg er en "ny" lystfisker, og prøver lige nu at fiske i P&T søer.

Hvad skal man bruge i såden en sø?
Jeg har hørt at spinner skulle være godt, men hvor store skal de så være?

Som I nok kan høre, aner jeg ikke en meter om lystfiskeri, men vil meget
gerne lære det.

Med venlig hilsen
Morten Gustafsson

Fra : arthurdent44@hotmail~

Dato : 28-03-02 22:41

"Morten Gustafsson" <gustafsson@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg er en "ny" lystfisker, og prøver lige nu at fiske i P&T søer.
>
> Hvad skal man bruge i såden en sø?
> Jeg har hørt at spinner skulle være godt, men hvor store skal de så være?

Det kommer meget an på dit temperament.

Hvis det er spinnefiskeri, så sværger jeg til Mepps str. 3 i sølv, kobber
eller messing med røde prikker.

Ellers er der medefiskeri med powerbait, eller hvis der ikke er for mange
"skidtfisk" (aborrer o.l.) regnorm.

Min egen favorit er klart fluefiskeri, helst med tørflue. Men i de koldere
perioder også med vådflue.

Jeg tror ikke du blev ret meget klogere af mit svar Men jeg tror
egentlig også at "humlen" i det går ud på, at det du foretrækker at fiske
med, og det du selv tror på også giver gevinst.

I P&T fisker man med mange forskellige slags madding, og de fleste giver
gevinst. Jeg var ude i går, og fangede selv på vådflue, og så andre der fik
hug på spinner, orm og powerbait - så det du tror på, virker.

/Lars

Fra : Simon...

Dato : 01-04-02 20:19

> [...]
fik
> hug på spinner, orm og powerbait - så det du tror på, virker.
hvor dybt fik du den - og hvor dyb er søen ?? hvilken flue ??

mange tak

-Simon

Fra : arthurdent44@hotmail~

Dato : 04-04-02 17:36

"Simon..." <simons@pc-dot-.dk> wrote in message

> fik
> hvor dybt fik du den - og hvor dyb er søen ?? hvilken flue ??

Søen er omkring 3-4 meter dyb, jeg fiskede med en olivengrøn iglelignende
flue på intermediateline. Jeg fiskede nogenlunde midt i vandet.

/Lars

Fra : M.Lund

Dato : 29-03-02 08:00

Hej morten
på denne side kan du nok finde svar på dine spørgsmål
http://home1.inet.tele.dk/e-ploug/
mvh Martin lund

Fra : HB Nielsen

Dato : 29-03-02 22:28

Hvis du bor i østjylland kan du komme med på en tur og få nogle godt tips.

HB