Word dokument fra asp
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 30-01-01 16:17

Hej,

Findes der et sted dokumentation til neden stående funktion (eks. hvordan
man laver skrifttype, tabeller m.v.)

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen

Set objWord = CreateObject("Word.Application")
set objDocument = objWord.Documents.Add
objWord.Selection.TypeText "tekst"
objDocument.SaveAs Server.MapPath("filnavn.doc")
objWord.DisplayAlerts = False
objWord.Quit

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 30-01-01 16:45

Rasmus Nielsen wrote:

> Findes der et sted dokumentation til neden stående funktion (eks. hvordan
> man laver skrifttype, tabeller m.v.)
>
> Set objWord = CreateObject("Word.Application")

Inde i \Program Files\Microsoft Office\Office\ (eller ca. der omkring)
ligger nogle hjælpe filer. Prøv at kigge efter en VbAppWrd.hlp (Word for
Applications: Word).

Det er nok ikke en god ide at bruge word fra asp. Dels er det vist imod
licens betingelserne for word og dels er word ikke designet til det
(aka. det giver meget dårlig preformance).

--
Lauritz

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-01-01 17:02

"Lauritz Jensen" <lauritz2@hotmail.com> wrote in message

> Det er nok ikke en god ide at bruge word fra asp. Dels er det vist imod
> licens betingelserne for word og dels er word ikke designet til det
> (aka. det giver meget dårlig preformance).

Hvis word er installeret på maskinen hvor applikationen afvikles skulle der
ikke være noget til hinder - måske flerbruger problematikken?
Dvs Word skal være installeret på serveren

Mht performance - så burde det fungere, da det svjv er alm ActiveX
teknologi...
Der kan dog være andre issues?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 30-01-01 17:07

Peter Lykkegaard wrote:

> [...]
> ikke være noget til hinder - måske flerbruger problematikken?
> Dvs Word skal være installeret på serveren

Jeg har ikke en word, så jeg kan ikke sige det præcist (jeg har det bare
på fornemmeren). Er word-licencen ikke til en "named user"?

> Mht performance - så burde det fungere, da det svjv er alm ActiveX
> teknologi...
> Der kan dog være andre issues?

At words com-interface er single trådet og derfor vil tvinge webserveren
til at serialize alle requests. (engelske udtryk er labre)

--
Lauritz

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-01-01 17:53

> Jeg har ikke en word, så jeg kan ikke sige det præcist (jeg har det bare
> på fornemmeren). Er word-licencen ikke til en "named user"?

Jow, det er nok den vej rundt - der er jo ingen problemer i at automatisere
word på en personal computter mht licenser etc

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Hendrik Hansen

Dato : 30-01-01 19:58

"Lauritz Jensen" <lauritz2@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har ikke en word, så jeg kan ikke sige det præcist (jeg har det bare
> på fornemmeren). Er word-licencen ikke til en "named user"?

Du kan sikkert få lov til hvad som helst - også dette - hvis du vil betale
for det.

> At words com-interface er single trådet og derfor vil tvinge webserveren
> til at serialize alle requests. (engelske udtryk er labre)

Har faktisk selv lavet et lille system engang, hvor brugerne kunne uploade
et Word doc., hvorefter jeg i mit ASP-script læste det og derudfra
genererede noget HTML, der blev lagt i en database. Selvfølgelig holder det
ikke at læse Word dokumentet for hver visning, men hvis man gør som
beskrevet ovenfor så fungerer det faktisk fint.

Mvh. Hendrik