Linux vil ikke boote.
Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 28-03-02 20:01

Hey!

Jeg har en Red Hat til at køre på min stationære, men fordi den
ligger på en anden disk, plejer jeg at starte den med bootdiskette.
Nu har jeg imidlertidig flyttet rundt på diskene, så min HD ikke
længere sidder på IDE1, men nu på IDE0 som slave.

SysLinux (kan det passe bootloaderen hedder sådan) kan klart nok
ikke længere finde disken, men hvad skal jeg skrive i dens prompt
for at få den til at loade Linux?

Jeg vil gætte på den skal boote fra dev/hdb1, men jeg ved ikke
hvordan jeg skal få den til det.

/Søren

--
Fjern "nospam" fra e-mailadressen, hvis du vil skrive til mig!
Så er man godt nok en spade --> http://www.sjl.dk/

Fra : Lasse Jensen

Dato : 28-03-02 20:27

Søren Jacob Lauritsen wrote:

> [...]
> for at få den til at loade Linux?
>
> Jeg vil gætte på den skal boote fra dev/hdb1, men jeg ved ikke

root=/dev/hdb1

--
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
[lasse@Earth ~]$ uname -a

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 28-03-02 21:17

Lasse Jensen wrote:

> root=/dev/hdb1

Jeg kan ikke få det til at virke, den siger stadig, at den er "unable
to mount root volume"

/Søren

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 30-03-02 18:12

Søren Jacob Lauritsen wrote:

> Jeg kan ikke få det til at virke, den siger stadig, at den er
> "unable to mount root volume"

Fandt ud af det! Jeg havde selvfølgelig glemt at den lå på /dev/hdb5 og
ikke /dev/hdb1!

Nu spiller det.

/Søren