[C++]Proxy server kildekode?
Fra : Morten Vejlgaard

Dato : 28-03-02 18:10

Jeg har et projekt(datamatiker) hvor jeg skal lave en proxy server! Denne
proxy server skal kunne en masse ting som jeg ikke vil gå ind på. Jeg
mangler sådan set en "basis" model at gå ud fra, da jeg mere eller mindre er
på bar bund.

Hvis der er nogle der sidder ind med noget kildekode til en proxy server der
fungerer på nogenlunde følgende måde vil jeg sætte stor pris på at få mine
fingre i det :) :

Når proxy serveren kører skal den tage imode requests på web-sider fra en
klient(eks. IE), for derefter at hente denne URL's source code ned som en
tekst fil(html). Denne tekstfil skal et andet program manipulere for
derefter at få proxy'en til at sende den manipulerede source code tilbage
til Klienten.
Manipulationen er den helt klart lette del af programmeringen, det er
proxy'en der er mit problem!

Jeg vil sætte stor pris på enhver input, men leder allermest efter en
lignende kildekode der virker.

På forhånd tak.
Morten

Fra : Kent Friis

Dato : 28-03-02 18:40

Den Thu, 28 Mar 2002 18:09:32 +0100 skrev Morten Vejlgaard:
> [...]
>til Klienten.
>Manipulationen er den helt klart lette del af programmeringen, det er

1. lyt efter connections fra browser
2. modtag URL
3. opret connection til server
4. hent HTML -> fil
5. luk connection til server
6. kald eksternt program
7. send fil tilbage til browseren
8. luk connection til browser

>Jeg vil sætte stor pris på enhver input, men leder allermest efter en
>lignende kildekode der virker.

Du kan downloade fx. Squid, men det er nok hurtigere at klaske noget
sammen fra bunden, end at sætte sig ind i hvordan den virker.

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i

Fra : Anders Melchiorsen

Dato : 01-04-02 13:58

"Morten Vejlgaard" <mortenvejlgaard@vip.cybercity.dk> skrev den 28-Mar-02:

> Jeg vil sætte stor pris på enhver input, men leder allermest efter
> en lignende kildekode der virker.

Der er mange af den slags programmer på http://freshmeat.net, i snart
sagt alle programmeringssprog. Lidt søgning dér burde lede dig på
rette vej. Ofte er de fremstillet med det formål at fjerne
bannerreklamer.

Anders.