Erfaringer med OnCables webspeed?
Fra : Martin Møller

Dato : 28-03-02 16:38

Er ved at overveje at hoppe fra Tiscalis ADSL og over til OnCalbes Webspeed.
For det første fordi jeg har været meget utilfreds med Tiscalis
kundeservice, support og stabilitet. For den samme hastighed kan jeg spare
100 kroner om måneden ved at skifte til Webspeed og samtidig få Kabeltv's
mellempakke for kun 70 kroner om måneden. Har nogen erfaringer med
hastighed, stabilitet og service hvad angår Webspeed?

Martin

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 28-03-02 17:17

"Martin Møller" <martin.moeller@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>mellempakke for kun 70 kroner om måneden. Har nogen erfaringer med
>hastighed, stabilitet og service hvad angår Webspeed?

Følgende er hentet fra min outbox ( fra denne gruppe, 27. januar 2002 )

Jeg skiftede lige før jul fra ADSL ( NetExpress 256/128 ) til WebSpeed 256/64 og
har ikke fortrudt.

Der er ikke flere nedbrud eller lignende end på modem eller ADSL.

Jeg var lidt bekymret over de "kun" 64Kbit upstream, men mærker det kun hvis det
er de helt store opload til til hjemmeside eller lignende ( og det koster jo
også kun lidt ekstra tid ). Almindelig surf og nyhedsgrupper klarer sig pænt og
er ikke blevet mærkbar langsommere.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Bjarne_H

Dato : 28-03-02 21:33

"Martin Møller" skrev d. 28-03-02 16:38 dette indlæg :
> [...]
> mellempakke for kun 70 kroner om måneden. Har nogen erfaringer med
> hastighed, stabilitet og service hvad angår Webspeed?

Jeg har Oncable WebSpeed K2 256/64, kørte fra første installationsdato
uden problemer. Jeg har haft kabelmodem nu i ca. 1 år og har kun oplevet
meget korte afbrydelser.

Så stabiliteten er mere end 99% efter min mening, kan være problemer med
tilslutning af mere end 1 PC'er til samme forbindelse; men der arbejdes
på en løsning, er muligvis allerede kommet, så det skulle være muligt at
have 2 PC'erer tilsluttet uden decideret brug af router.

Jeg oplever downloadhastigheden som meget hurtig og ved almindelig surf
på nettet oplever jeg stort set ikke ventetider. Opload lidt langsom,
men det betyder ikke så meget efter min mening, da man normalt har mest
brug for at modtage.

Så jer er en stort set tilfreds bruger.

Mvh
Bjarne H

http://www.kandu.dk/

Fra : TBC

Dato : 29-03-02 16:14

"Bjarne_H" <Bjarne_H.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Opload er lidt langsom,
> men det betyder ikke så meget efter min mening.

Er der nogen med Webspeed der kan dele deres erfaringer med ping i online
spil, ...hvilken ping spiller man f.eks med i Counterstrike med en navngiven
hastighedskonfiguration af Webspeed ?

TBC

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 29-03-02 18:10

Der er mange der har oplevet problemer med at forbinde kabelmodemet til USB
(Incl. mig selv), men hvis du bruger ethernet er der ingen problemer.

Carsten

Fra : Kasper Bergh

Dato : 29-03-02 18:40

"Carsten Pedersen" <refre@mail.tele.dk> wrote in message
> Der er mange der har oplevet problemer med at forbinde kabelmodemet til
USB
> (Incl. mig selv), men hvis du bruger ethernet er der ingen problemer.

Heh - der er mange der har problemer med at forbinde et hvilket som helst
modem med USB ;) USB er nu engang ikke en lige så gammel og velgennemprøvet
standard. Jeg vil til hver en tid anbefale Ethernet uanset om USB "virker"
eller ej ;)

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC Internet

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 29-03-02 22:25

"Carsten Pedersen" <refre@mail.tele.dk> wrote:

>Der er mange der har oplevet problemer med at forbinde kabelmodemet til USB
>(Incl. mig selv), men hvis du bruger ethernet er der ingen problemer.

Der har jeg så en tilføjelse, at jeg var ude at købe et Ethernet-kort.

Mit bundkort er et aldrende med K6-200, som vist nok har USB hardwaren. Men jeg
orkede ikke at finde et sæt stik til det.