"hide" linier i AutoCAD
Fra : c

Dato : 28-03-02 15:50

Hej Alle
Hjælp søges...
AutoCAD. Er det muligt at skjule de liner der konstruere når man
eksempelvis "extrude" en buede væg, en cylinder etc. så der kun
vises/plottes omkredsen.

- Håber mit spørgsmål kan forstås.

Hilsen Carsten.

Fra : P.C.

Dato : 28-03-02 16:39

Hi.

"c" <ikkegyldig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> AutoCAD. Er det muligt at skjule de liner der konstruere når man
> eksempelvis "extrude" en buede væg, en cylinder etc. så der kun

Du kan bruge "Shade" og prøve at ændre "shadedge" sys. var.
--------- Check den i hjælp funktionen.
Når du så skal bruge output, er den nemmeste måde, at bruge Alt+printscreen og
"paste" i et grafik program.
P.C.
http://d1o111.dk.telia.net/~u139600113/a

Fra : cha

Dato : 28-03-02 18:10

Kan det virkelig passe at man må "leve" med alle de konstruerede streger ved
buede og runde 3D objekter?

/carsten

Fra : Freddy Suurland

Dato : 28-03-02 18:51

Hej

Selvfølgelig kan det løses i AutoCAD.
Men det afhænger lidt af hvilken version du bruger, og om ud arbejder i
viewporte i layoyt/paperspace.

Arbejder du bare "almindeligt" i modelspace, skal du vælge hide-plot i
plot/udskrivnings dialogboksen.

At lave din tegning til rastergrafik med shade og Alt+printscreen og "paste"
i et grafik program ender ikke godt.

Vh Freddy

Fra : P.C.

Dato : 28-03-02 20:59

Hi.

"Freddy Suurland" <freddy@suurland.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> plot/udskrivnings dialogboksen.
>
> At lave din tegning til rastergrafik med shade og Alt+printscreen og "paste"

Det kommer da an på ,hvad grafiken skal bruges til ;))
Man kan da også komme i den situasion, at måtte "male" resultatet af et per
operasioner ind på et færdigt præsentasions grafik, ------- hvis konstruktionen
alligevel er nøje defineret til udskæring og det er det det handler om, så
retter jeg da engang imellem, på det jeg render. ------- men for mig er AutoCAD
nok også mere det program jeg bygger ting i, hvorimod jeg render i andre
programmer , Alt-printscreen er garenteret bedre end hvad 90 pct. AutoCAD
brugere har sat plotter op til, men jeg når aldrig dertil, fordi AutoCAD ikke er
specielt god til det, ------ medmindre man har en applikasion til at rende inde
i AutoCAD.
Iøvrigt burde en CAD skærm være oppe på mindst 2400X1800 , og det er da et godt
stort Jpg billede det er mindst lige så effektivt ,som et BMP der er 4 gange så
stort,
så AutoCAD's "formåen" er begrænset uanset hvad ;))
Jeg mener iøvrigt ,at denne ,er taget med Alt+printscreen i AutoCAD ;
http://makeashorterlink.com/?K1E82199
Have a nice day.

Fra : Freddy Suurland

Dato : 28-03-02 22:18

Det er min opfattelse at det er skjulte konture der skal "fjernes", og ikke
fremstilling af "farvelade billeder".

Vh Freddy

Fra : cha

Dato : 28-03-02 21:57

Jeg fandt den!!!!!!!!!1
Systemvariablen DISPSILH, skal sættes til = 1

Fra : P.C.

Dato : 29-03-02 00:46

Hi.

"cha" <cha@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fandt den!!!!!!!!!1
> Systemvariablen DISPSILH, skal sættes til = 1
>

> "c" <ikkegyldig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Jeg vidste det ville lykkes ; husk nu at tage _helt_ mørke solbriller på, når du
tegner ;)
Du sklle _nødigt se nogle farver eller noget af al det grafik halløj.
P.C.