IDE100 Harddisk på IDE33 controller ?
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 28-03-02 13:58

Hejsa

jeg overvejer at købe følgende:
Seagate
Barracuda IV 80GB 2MB / 9,5ms / 7200RPM / IDE100 / 3 Years 1.457
kr.

Og ville bare høre om jeg kan sætte den på en gammel IDE33 Controller uden
problemer ? Skal jeg bruge IDE33 eller IDE100 kabel ?
MVH
Morten

Fra : \(: Marlboro Man :\)

Dato : 28-03-02 14:20

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og ville bare høre om jeg kan sætte den på en gammel IDE33 Controller uden
> problemer ? Skal jeg bruge IDE33 eller IDE100 kabel ?

Det burde du sagtens kunne gøre men så kan du ikke udnytte denne dejlige
harddisks hastighed. Køb et IDE100 kabel, de koster ikke alverden.

Det bedste er KLART at du køber et IDE100 når nu du er igang.

Er du sikker på dit bundkort også understøtter IDE100? Ellers skal du også
have fat i en controller for at udnytte harddisken.

Kenneth

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 28-03-02 16:01

> [...]
også
> have fat i en controller for at udnytte harddisken.

Hejsa
Spørgsmålet gik på om jeg kunne sætte den på min IDE33 controller (den på
bundkortet) mit bundkort er et Asus P2B, jeg regner med at købe nyt om ikke
så længe, men jeg har akut pladsmangel lige nu :/
MVH
Morten

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-03-02 16:01

> [...]
ikke
> så længe, men jeg har akut pladsmangel lige nu :/

Det kan du sagtens - no problemo.
Dog kan det tænkes at BIOS ikke kan se diske af den
størrelse !
Men det kan klares med seagates diskutility eller muligvis
en nyere BIOS.
--
Peter J

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 28-03-02 16:34

> [...]
> størrelse !
> Men det kan klares med seagates diskutility eller muligvis

Hejsa, Beta biosen til P2B skulle gerne understøtte det :D :D :D
Men hvilket kabel skal jeg så bruge IDE100 eller IDE33 ?
MVH
Morten

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-03-02 16:35

> Hejsa, Beta biosen til P2B skulle gerne understøtte det :D :D :D
> Men hvilket kabel skal jeg så bruge IDE100 eller IDE33 ?

Det er lige meget så længe controlleren er IDE33.
--
Peter J

Fra : Michael Nielsen

Dato : 29-03-02 17:27

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> wrote in message
> Hejsa
>
> jeg overvejer at købe følgende:
> Seagate
> Barracuda IV 80GB 2MB / 9,5ms / 7200RPM / IDE100 / 3 Years 1.457
> kr.

Helt klart en fed disk. Jeg har selv en i min maskine.

> Og ville bare høre om jeg kan sætte den på en gammel IDE33 Controller uden
> problemer ? Skal jeg bruge IDE33 eller IDE100 kabel ?

Det kan du sagtens. Jeg har koblet min på min onboard IDE33 controller, og
det virker fint (naturligvis kun med IDE33 hastighed).

Dog skal du være opmærksom på, at din BIOS måske ikke kan se alle 80 GB,
hvis den er tilstrækkelig gammel.

Mvh.

Michael Nielsen
michael@mnielsen.dk