netværk
Fra : rene

Dato : 28-03-02 13:28

hejsa

da jeg har købt en Switch kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan jeg
sætter maskinerne op.jeg har aldrig prøvet det før.så det ser lidt svært
ud.det skulle gerne være så der er 3 maskiner der kan køre på samme internet
forbindelse.jeg håber at der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig.

Fra : Michael Eriksen

Dato : 28-03-02 15:12

"rene" <flengel@mail.dk> wrote in

> [...]
> svært ud.det skulle gerne være så der er 3 maskiner der kan køre på
> samme internet forbindelse.jeg håber at der er en venlig sjæl der vil

PC1----|--switch port 2--|

PC2----|--switch port 3--|--switch uplink --|--router--|--Internet

PC3----|--switch port 4--|

Switch-portene skal ikke nødvendigvis være 2,3,4, men du må ikke bruge up-
link-porten til at forbinde PC1-PC3!

Michael

Fra : K. Larsen

Dato : 28-03-02 15:45

Hos tele danmark kan du få ændret din faste ip adresse til to dynamiske
adresser, og så kan du købe en ekstra dynamisk adresse(ca 10 kr.)
dvs. at du skal ringe til deres support for at få dette ændret.
Med 3 comp hvor der er netkort i, kobles de alle 3 til switsen og switsen
skal så forbindes til adlsmodemet.
Det virker hos mig

mvh
Kai