Win2000 vil ikke boote - IRQ-konflikt, hel~
Fra : Martin K

Dato : 28-03-02 12:28

Hej Gruppe

Men jeg står med et meget vanskeligt problem, som jeg indtil videre har
brugt ca. 4 timer på at løse. Sagen er den, at min mor står og skal bruge
nogle usb-porte på sin computer. Disse sidder ikke på bundkortet hvorfor jeg
tænkte at man kunne købe nogle på et pci-kort. Som sagt så gjort. Et
pci-kort m. 4 porte er blevet købt, og jeg regnede med at man bare lige
skulle smide det i og så kørte det.... men så let var det som sædvanlig
ikke. Murphy er med os... Det startede med, at jeg satte kortet i et ledigt
slot. Men da ville Windows 2000 ikke boote. Jeg rodede lidt med det og kom
til den konklusion at den nok var en IRQ-konflikt. Jeg fjernede netkortet og
satte pci-til-usb-kortet i samme sokkel. Ingen problemer. Derefter satte jeg
netkortet i igen, men Windows ville stadig ikke boote (sort skærm efter det
hvide win2k startbillede). Nu har jeg efterhånden fået fiflet så meget med
det, at alle sokkelkombinationer efterhånden er afprøvet... samme resultat
;..o(

Så tænkte jeg at man måske skulle resette de der irq-ting, for på den måde
at starte på en frisk. Men jeg kan sørme ikke lige finde det. Hvad skal det
hedde? Måske kunne man resette bios'sen på den hårde måde (fjerne batteriet
fra motherboardet og lade det ligge uden i nogle timer). Så må den da have
glemt opsætningen... Eller hva'?

De kort der er i den er følgende:
AGP - 3dLabs Permidia 2
PCI - Creative Voodoo 2
PCI - Realtech netkort 10/100
PCI - I/O-kortet med USB-portene fra ST Lab
ISA - Gammelt lydkort > ESS (eller noget i den stil).

Det skal lige siges at dyret er en gammel svend på 3 år; AMD K6-2 400 MHz,
128 Mb ram PC100, 10 Gb disk... + en olding af en Award Bios... Jeg har
forsøgt at loade fail-safe mode, men lige lidt hjælper det!

Hvad er det lige man gør i denne situtation?
--
Martin K

Fra : Henning

Dato : 28-03-02 13:04

> [...]
>fra motherboardet og lade det ligge uden i nogle timer). Så må den da have

Hold Home (eller er det insert?) nede mens du tænder din maskine.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Martin K

Dato : 29-03-02 12:31

Hejsa

Jeg har netop prøvet... det lader desværre ikke til at virke

--
Martin K