Installation af mus. Hvordan gør jeg det? ~
Fra : Thomas Hjort

Dato : 28-03-02 11:36

Jeg skal jo bruge musen til at klikke mig frem til 'tilføj ny hardware'.
Det drejer sig om en Typhoon optisk trådløs mus (købt hos Merlin).
Windows vil ikke installere den automatisk ved genstart.
Den grønne lampe på recieveren lyser ikke. Det skulle den gøre når der var
'hul igennem' til musen. Kan det være musen der ikke funker? Jeg har forsøgt
at skifte kanal på recieveren og trykke på de der reset knapper, men intet
sker.
Der følger i øvrigt ingen manual med :(

Jeg har installeret driveren til musen på harddisken.

Hjælp. Hvad gør jeg?????

Windows XP.

Mvh Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-03-02 12:06

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message

> Jeg skal jo bruge musen til at klikke mig frem til 'tilføj ny hardware'.
> Det drejer sig om en Typhoon optisk trådløs mus (købt hos Merlin).
> Windows vil ikke installere den automatisk ved genstart.

Du kan jo evt bruge tastaturet...!

Står der slet ikke nogen URL elle noget på pakningen, som evt henviser til
en webadresse med software?`

> [...]
forsøgt
> at skifte kanal på recieveren og trykke på de der reset knapper, men intet

Er det en USB mus?

Har du tjekket om USB portene er deaktiviret?

Evt kigget i bios, hvor der står noget Muse USB support OS ?

> Jeg har installeret driveren til musen på harddisken.

Prøv at tjekke om der ikke findes nogle drivere lavet til XP. Men umildbart
lyder det ikke som det virker, allerede da modtageret ikke har grønt lys.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 28-03-02 12:23

> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote in message
>

> Er det en USB mus?
>
> Har du tjekket om USB portene er deaktiviret?
>
> Evt kigget i bios, hvor der står noget Muse USB support OS ?

Ok, det hjalp. Jeg plokkede den i en USB port i stedet for museport med
adaptor. Og nu lyser den grønne lampe og windows har erkendt at musen er til
stede.
Men den virker stadig ikke. Musepilen rør sig ikke en milimeter når jeg
flytter musen.

Mvh Thomas

Fra : Morten Nielsen

Dato : 28-03-02 16:41

On Thu, 28 Mar 2002 12:23:27 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> wrote:

>Men den virker stadig ikke. Musepilen rør sig ikke en milimeter når jeg
>flytter musen.

Så prøv lige at trykke en gang på de to sorte knapper på undersiden af
mus og receiver - det burde gøre tricket.

Morten
- - - - - -
Ding, DONG, dynamolygte....

Fra : Morten Nielsen

Dato : 28-03-02 12:25

On Thu, 28 Mar 2002 11:35:44 +0100, "Thomas Hjort" wrote:

>Det drejer sig om en Typhoon optisk trådløs mus (købt hos Merlin).

Jeg har en samme mus, som jeg fik af en kammerats far, der ikke kunne
få den til at virke...

Her kører den dog udmærket!

Du har installeret musen i enten USB eller PS/2. Start Windows og kig
på undersiden af både receiver og mus, hvor der sidder en lille sort
knap, som du skal trykke på. Derefter skulle kontakten mellem de to
enheder være ok.

I princippet behøver du ingen driver - windows har en indbygget, men
de nyeste kan findes her:

http://www.typhoonline.com/anubis_english/viewproduct.asp?id=40159&catid=003

Håber du får det til at virke - ellers må du lige give lyd fra dig.

Mvh

Morten
Ding, DONG, dynamolygte....