køb af hardware i USA
Fra : Morten

Dato : 28-03-02 10:06

Hvis man vil købe noget hardware i USA, skal man så selv betale moms afgift
skat el. andet her iDK, eller bliver det gjort automatisk eller hvordan
sker det??

/Morten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-03-02 10:13

"Morten" <ksxfkd@jfd.dk> wrote in message
> [...]
afgift
> skat el. andet her iDK, eller bliver det gjort automatisk eller

Ja, det er både tidskrævende, og dyrt.

Køb dit udstyr i et EU land

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-03-02 16:57

Der kommer told på (ca 3,5%) moms på (25%) og gebyr for at opkræve det (min
50 kr), det bliver ret dyrt!

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : F.Larsen

Dato : 30-03-02 20:58

Hej Morten

Sendes pakken med posten så klares fortoldningen af post danmark.

Du vil modtage pakken som en alm pakke som du skal hente på posthuset. Når du
henter pakken skal du betale told & moms og et gebyr på 50,- til post danmark.

Jeg har f.eks. købet en DVD i usa til $24,90
På toldkvitteringen er toldværdien angivet til 200,- dkr
Told er 3,5% ialt 7,-
Post danmark gebyr er opgivet til 50,-
Moms 25% af 207,- er opgivet til 51,-
Alt ialt 308,-

Efter Post Danmark har indført deres egen told (de kalder det gebyr) er afgiften
fordoblet... suk
Det er nok den sidste DVD jeg bestiller i usa ;=)

Du skal være opmærksom på at Told afhænger af varetypen. For det meste elektronik
jeg har købet har jeg betalt 7% i told.

En anden fælde er fragt. Hvis du får sendt hardware som er dyr i forsendelse skal
du være opmærksom på at told&skat tager told og moms af værdien af fragten. Det
kan hurtigt blive en dyr omgang...

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/AlphaPal8045T/index.htm