Hastighed på Cd-Rom drev ??
Fra : John

Dato : 28-03-02 08:41

Hej til alle

Jeg har fået fat i et CD-Rom drev: OCTEK Model CDR-582
Den knap til skuffe ud vises med pil op.
Ved siden af er der en knap magen til, men med pil til højre.
Hvad betyder den ?

Er der nogen der ved hastigheden på dette drev.

Mvh. John

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-03-02 09:24

In dk.edb.hardware, John wrote:

>Jeg har fået fat i et CD-Rom drev: OCTEK Model CDR-582
>Den knap til skuffe ud vises med pil op.
>Ved siden af er der en knap magen til, men med pil til højre.
>Hvad betyder den ?

Play

>Er der nogen der ved hastigheden på dette drev.

Driverne er at finde på: <http://www.drivermuseum.com/> Så jeg ville
ikke forvente det helt store. Men du kan finde den opgivne hastighed
med dette program (NeroInfoTool):
<http://www.cdspeed2000.com/files/NeroInfoTool_101.zip>

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-03-02 11:34

In dk.edb.hardware, Lars Stokholm wrote:

<snip>
>...men du kan finde den opgivne hastighed...

Sludder, "den opgivet" må det vel være. Det er i hvert fald den
hastighed drevet skulle have i teorien, jeg blævrer om

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : John

Dato : 28-03-02 13:15

Tak til jer !
Programmet virkede Lars, det var kun 2x hastigheden,
det var et drev jeg fandt på genbrug, samme sted fandt jeg
det drev jeg kører med nu,et pioner, hvor man sætter disken ind
i en sprække, så tar den selv skiven lige som dem i bilerne,
den kører 32x og virker fint.
Så jeg gemmer den "nye" i reserve.
Mvh. John

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-03-02 14:18

> [...]

>det drev jeg kører med nu,et pioner, hvor man sætter disken ind
>i en sprække, så tar den selv skiven lige som dem i bilerne,

Mit første cd-drev Også Pioneer.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : JSM

Dato : 28-03-02 09:29

"John" <j.tilstedok@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den knap til skuffe ud vises med pil op.
> Ved siden af er der en knap magen til, men med pil til højre.

"Play" som i afspil musik-cd. Du kan med andre ord bruge drevet som
cd-afspiller bare der er strøm på og et sæt højttalere i
hovedtelefonudgangen.

> Er der nogen der ved hastigheden på dette drev.

Det er godt nok længe siden jeg har set sådan et men jeg mener at kunne
huske at det er et 8x.

mvh
Jesper