Ny i gruppen!
Fra : ICE_COOL

Dato : 28-03-02 04:29

hej i gruppen.
jeg er en ung mand der er havnet i kørestol pga. en arbejdsulykke og
derefter mislykket operation af ryggen.
her kommer det store spørgsmål?
kan det passe at hvis man er en tur i netto at deres medarbejders bare kan
henvise en til en alm kasse når der nu er lavet en kasse hvor man som
kørestolbruger kan komme igennem og betale for sine varer?? er der andre der
har været ude for samme svinske behandling og hvordan har i taklet
problemet?.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-03-02 15:47

Netto-butikken i Skjern, havde for 4 1/2 år siden et vaskeægte
østeuropæisk-agtigt-hjerne-vasker-skilt hvorpå der stod noget i
retningen af: "er du tilfreds i Netto - sig det til andre. Er du
utilfreds - sig det til os".

Jeg beklagede mig kraftigt (men høfligt) til flere af de ansatte over
at jeg ikke kunne komme ind i butikken efter at de havde sat et
"møllehjul" op som indgangsparti (de har ellers en god kørestolsrampe
til butikken, ja god og god. God til en el-stol, men i den manuelle
kan jeg ikke komme op af den).
   Nå, men møllehjulet betyder jeg ikke kan komme ind i butikken. Jeg
kunne kun komme ind ved at køre gennem kassen. De har 1 kasse
kørestolen kan komme igennem og jeg kan ikke selv åbne lågen, og det
tog altid tid før end kassedamerne opdagede at jeg holdte for at ville
igennem - ved ikke hvad de ellers forestillede sig at jeg ville.
   Når jeg så skulle til kassen for at betale varerne blev jeg så nødt
til igen at benytte denne ene kasse som kørestolen kun kunne komme
igennem. Til stor irritation for personalet. Så skulle de nemlig skfte
kasse - fra eks. nr. 1 til nummer 3. Det var 3'eren jeg kunne komme
igennem.

Og med skiltene i loftet brokkede jeg mig (pænt) adskillige gange til
personalet over møllehjulet og kassen. Netto-bestyrerinden blev
efterhånden irriteret på mig fordi hun ikke havde magt til at ændre
indretningen og nærmest vaskede sine hænder i div undskyldninger. Og
jeg henviste bare til skiltene - de signalerede jo nærmest at man
ville ændre forholdene hvis der var noget man var utilfreds med. Der
røg en e-mail afsted til Dansk Supermarked, men der kom aldrig svar.

Og nu orker jeg ikke at handle i Netto. Mine penge er tilsyneladende
besværlige penge for Netto - og så må de undvære mine penge når jeg
skal have så meget bøvl for at komme ind og ud. For slet ikke at tale
om de trange gange mellem hylderne i Netto.

Når jeg i dag handler i Skjern, sker det bla. i Danmarks største
SuperBrugs. Her er det nemt at komme ind i buttikken. Også ud. De har
1 kasse som er beregnet til kørestole. Og den kasse skal ALTID være i
brug. Dvs. det er den kassedamerne begynder med at åbne. Bare lidt
irriterende at man ikke kan komme igennem de andre. Det betyder altid
at jeg skal vente længere tid end mange andre, da de bedre kan skifte
kasse osv. Når nu det er DK's største SuperBrugs, ville det sgu være
ret nemt at flytte alle kasserne så kørestole kunne gå igennem dem
alle. Det vil højst snuppe en meter i alt til de 5-6 kasser.

Parkeringsforholdene er desværre ikke de bedste hos Brugsen. De har en
invalideplads, men den er meget meget lille. Lottes Mercedes vil jeg
nødig parkere der. Har flere gange oplevet at dem der holder ved siden
af banker deres bildør op i min bil, så jeg finder altid en anden
parkeringsplads. Har man sideudgang i bilen, kan man IKKE parkere der.
Desuden er der meget trafik bagud så det er altid med stor nervøsitet
jeg slår liften ud og kører ned - en anden årsag til jeg ikke parkerer
der.........

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : N/A

Dato : 29-03-02 12:59

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-03-02 12:59

On Fri, 29 Mar 2002 00:37:48 +0100, "Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote:

>Det ville sikkert hjælpe en hel del, hvis jeg sad bag rattet - du ved, kvinder
>og biler

kvinder og biler.... suk.....

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-03-02 15:48

On Thu, 28 Mar 2002 04:28:44 +0100, "ICE_COOL"
<kento@petersen.mail.dk> wrote:

>hej i gruppen.

åhhh, ja, velkommen i gruppen. Og god påske....

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 28-03-02 16:17

ICE_COOL skrev:

>hej i gruppen.

Hej. Velkommen til.

>jeg er en ung mand der er havnet i kørestol pga. en arbejdsulykke og
>derefter mislykket operation af ryggen.

Meget trist.

>kan det passe at hvis man er en tur i netto at deres medarbejders bare kan
>henvise en til en alm kasse når der nu er lavet en kasse hvor man som

De kan da nok henvise, men om man følger henvisningen er da en anden
snak.

>kørestolbruger kan komme igennem og betale for sine varer?? er der andre der
>har været ude for samme svinske behandling og hvordan har i taklet
>problemet?.

Ikke lige magen til, men jeg er ret bestemt i lignende situationer.
Jeg havde engang problemer i en kassekø, som de såkaldte medarbejdere
ikke ville blande sig i.
Jeg lod varerne stå i køen, fandt en anden vej og forlod butikken.
Derefter var personalet blevet ret opmærksom på mine problemer, og ret
villige til at hjælpe.

I en anden forretning forlangte jeg at se et par sko, var det vist.
Jeg fik skoene at se, og ekspedienten fortsatte så snakken med
hjælperen (min kone).
Skoene blev pakket ind med bånd og sløjfer, hvorefter damen kiggede
venligt på mig for at få penge.

Jeg gentog mit krav om at se på et par sko.

Skoene måtte pakkes ud og forevises. Der måtte findes alternativer til
sammenligning og forhandles om prisen - med mig.

Jeg endte med at købe de oprindelige sko, som skulle indpakkes i nyt
papir med bånd og sløjfer.

Ekspedienten havde lært noget den dag.
--
Kaj Svenningsen (Behandl dig selv som du vil behandles af andre)

www.kajsvenningsen.dk/

Fra : N/A

Dato : 29-03-02 01:52

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 29-03-02 01:52

Lotte M skrev:

>Hvor ville jeg gerne ha' været en flue på væggen

Og hvor ville ekspedienten gerne have været i et musehul.

>Forhåbentlig blev oplevelsen lagret i langtidshukommelsen!

Jeg gjorde i hvert fald mit til det.

Fra : Lotte M

Dato : 29-03-02 19:42

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev

> Og hvor ville ekspedienten gerne have været i et musehul.

Forhåbentlig!

> Jeg gjorde i hvert fald mit til det.

Sundt med lidt konsekvenspædagogik, som den slags kaldes
her i huset...
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Racy

Dato : 30-03-02 02:11

Hej alle.

Ja, jeg kom ved et uheld til at havne her i gruppen og har derved
læst en del af indlæggene.
Ikke for at blande mig alt for meget, så faldt jeg altså lige over
dette indlæg i dk.binaer. Linket er et billede fra Netto i Næstved
og viser hvad de bruger deres invalide p-pladser til.

(411 kb)

Venligst Racy

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 30-03-02 05:48

Racy skrev:

>Hej alle.

Hej Racy.

>Ja, jeg kom ved et uheld til at havne her i gruppen

Njaeh, det gjorde du vel så.
Vi andre er så uheldige at 'høre til her'.

>og har derved
>læst en del af indlæggene.

Det er da udmærket. De er der til det samme.

>Ikke for at blande mig alt for meget, så faldt jeg altså lige over

Jeg er da overbevist om, at du er velkommen til at blande dig i
debatten her.

>dette indlæg i dk.binaer. Linket er et billede fra Netto i Næstved
>og viser hvad de bruger deres invalide p-pladser til.

Ja sådanne invalidepladser er nu en god opfindelse. De kan anvendes
til meget fint.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-04-02 18:31

On Sat, 30 Mar 2002 02:11:02 +0100, "Racy" <racypj@icqmail.com> wrote:

> [...]

min browser (Agent 1.9) kan altså ikke finde indlægget?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-04-02 18:32

On Sat, 30 Mar 2002 02:11:02 +0100, "Racy" <racypj@icqmail.com> wrote:

Fundet.

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 30-03-02 12:15

Inde/ude - i kulden

"ICE_COOL" <kento@petersen.mail.dk> wrote in message
> [...]
der
> har været ude for samme svinske behandling og hvordan har i taklet

Må jeg godt spørge om hvordan Du er kommet ind i Netto?
Jeg har lagt et bil'de ud i dk.binaer under : Nettos invaliderede P-pladser
(29/3)
Du er godtnok heldig, at kunne komme ind.

Fra : ICE_COOL

Dato : 02-04-02 00:56

ganske nemt du. *G*.. rullede derind hvad ellers
motto: alt kommer til den der venter