Duron 1200 og 66 Mhz FSB
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 27-03-02 23:14

Hejsa

Har netop opgraderet til Duron 1200 på et ECS K7S5A bundkort. Mit problem er
at 3DMARK 2001SE viser at FSB kun kører med 66 Mhz !!

Kan dette passe, og er der andre muligheder for at checke FSB'en realtime ?

Kan da lige sige at BIOS er indstillet til at køre med 100 Mhz, og der kan
ikke jumpes på MB.

Desuden syntes jeg ikke at min grafik er blevet særlig meget bedre - at
opgradere fra Athlon 750 med AGP 1x til ovennævnte med AGP 4x giver "kun" en
forøgelse på ca. 25 %..... (GF2 MX400)... kan det passe ?

Mvh
Ole

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 27-03-02 23:18

Hej Ole

Min far har samme board med en Duron 800 og den viste også kun 66 MHz FSB i
3DMARK
selv om den står til 100 MHz i bios'en.
Hvorfor den gør det har jeg ikke fundet en løsning på, så jeg vil nysgerrigt
følge denne tråd.

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Jakob M

Dato : 28-03-02 00:52

"Ole Rasmussen" <wolle@nork.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at 3DMARK 2001SE viser at FSB kun kører med 66 Mhz !!
>
> Kan dette passe, og er der andre muligheder for at checke FSB'en realtime

Prøv WCPUID, det kan vise FSB og en masse andre interessante ting.
http://www.3dcenter.de/downloads/wcpuid.php

> [...]
en
> forøgelse på ca. 25 %..... (GF2 MX400)... kan det passe ?

Sikkert, 3DMark tester først og fremmest grafikkortet.

Mvh
Jakob

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 28-03-02 01:26

> Prøv WCPUID, det kan vise FSB og en masse andre interessante ting.
> http://www.3dcenter.de/downloads/wcpuid.php

hmmm..... Den viser 100 MHz på FSB.... mon ikke det er 3DMARK der ikke kan
finde ud af det

Havde dog regnet med "noget" mere på deres test - hvor jeg ligger på 2500
ligger andre på ca. 3500 .......

Men tak for hjælpen

Ole

Fra : sputnik

Dato : 28-03-02 09:06

On Wed, 27 Mar 2002 23:14:16 +0100, "Ole Rasmussen"
<wolle@nork.auc.dk> wrote:

> [...]
>opgradere fra Athlon 750 med AGP 1x til ovennævnte med AGP 4x giver "kun" en
>forøgelse på ca. 25 %..... (GF2 MX400)... kan det passe ?

Det der kører 66 MHz er grafikkortet. Det skal agp bussen gøre, når
grafikkortet ikke er overclocked.

WCPUID kan detektere bundkortets frontbus imod cpu'en.

PCi-bussen kører naturligvis 33 MHz.

Sisoft sandra fortæller også noget. www.sisoft.co.uk

mvh

John