Publiceringsindstillinger - en saga blot?
Fra : Anders Petersen

Dato : 27-03-02 20:53

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig at få bedre styr på, hvordan man styrer hvad der
skal ske, hvis brugeren ikke har flashplayeren installeret. Tidligere
fulgte det lille fine program med til styring af "hvis playeren ikke er
installeret, så vis frame 12 som jpg"...men den mulighed lader ikke til at
være der mere ... eller hur?

Kan man selv scripte sig ud af det - og har nogen evt. links til sider om
dette?

På forhånd tak - god påske.

/A

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-03-02 21:35

> [...]
>være der mere ... eller hur?
>
>Kan man selv scripte sig ud af det - og har nogen evt. links til sider om
jeg har desværre ikke kendskab til Flash 4, som jeg gætter på du
refererer til, men i Flash 5 er det mest normalt at bruge et script,
som tjekker for pluginnet. Hvis ikke brugeren har dette, smides han
automatisk videre til en foruddefineret side, og hvis han HAR det
installeret, smider han automatisk videre til en anden foruddefineret
side - indeholdende flashet :)

Macromedia skriver lidt om dette i forbindelse med DreamWeaver på
http://www.macromedia.com/support/dreamweaver/interactivity/behavior/behavior06.html
og hvis man bruger dette i DreamWeaver og checker koden, står dette i
headeren:

<script language="JavaScript">
<!--
function MM_checkPlugin(plgIn, theURL, altURL, autoGo) { //v4.0
var ok=false; document.MM_returnValue = false;
with (navigator) if (appName.indexOf('Microsoft')==-1 || (plugins &&
plugins.length)) {
ok=(plugins && plugins[plgIn]);
} else if (appVersion.indexOf('3.1')==-1) { //not Netscape or Win3.1
if (plgIn.indexOf("Flash")!=-1 && window.MM_flash!=null)
ok=window.MM_flash;
else if (plgIn.indexOf("Director")!=-1 && window.MM_dir!=null)
ok=window.MM_dir;
else ok=autoGo; }
if (!ok) theURL=altURL; if (theURL) window.location=theURL;
}
//-->
</script>
<script name="Used by MM_checkPlugin" language="javascript">
<!--
with (navigator) if (appName.indexOf('Microsoft')!=-1 &&
appVersion.indexOf('Mac')==-1) document.write(''+
'<scr'+'ipt language="VBScript">\nOn error resume next\n'+
'MM_dir = IsObject(CreateObject("SWCtl.SWCtl.1"))\n'+
'MM_flash = NOT
IsNull(CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash"))\n</scr'+'ipt>');
//-->
</script>

og dette i bodyen:
onLoad="MM_checkPlugin('Shockwave
Flash','med_flash.htm','uden_flash.htm',false);return
document.MM_returnValue">

lidt omfattende.. mon du kan bruge dette? :)

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk
www.bodudek.dk/cd (only for dsl or faster conn.)

Fra : Krister

Dato : 27-03-02 22:38

Hej Anders

Man kan lave en javascript fx. i Dreamviewer som undersøger hvis man har
Flash player.
Her en kopi af den:

<head>
<title></title>
[...]
</head>
Flash','player.htm','noplayer.htm',true);return document.MM_returnValue">

Denne side flytter så til siden player.htm hvis man har den og til
noplayer.htm hvis ikke.
Den duer ikke hvis brugeren har slået javascripten fra. Statistikken siger
at der er mange som har slået javascripten fra og at rigtig mange har flash
playeren. Dvs. hvis du bruger denne script ku det være en ide at lave en
nonscript del også. Det er heller ikke dumt at lave en flash version
tjekker.

Krister og god påske

Fra : Anders Petersen

Dato : 27-03-02 23:19

Tak for jeres svar.

Jeg får dog problemer, hvis jeg vil lade enkelte flash-elementer indgå som
del af en side - og altså ikke har en komplet side i flash.

Hvad sker der efter alm. Publish fra Flash5, hvis man ikke har rette
plugin?

/A

Fra : Bo Dudek

Dato : 29-03-02 13:35

[...]
> [...]
>del af en side - og altså ikke har en komplet side i flash.
>
>Hvad sker der efter alm. Publish fra Flash5, hvis man ikke har rette
som regel kommer der en dialogbox, hvor der står lidt omkring flash
pluginnet fra macromedia - på engelsk