Diplomatarium Danica snart på nettet?
Fra : Niels G. Nielsen

Dato : 27-03-02 19:50

På følgende adresse kan man se mere om planerne
http://www.dsl.dk/dipdan.html
Redaktionen er ved at færdiggøre de resterende 12 år af udgivelsen til elektronisk publikation i foråret 2002. Diplomerne fra 1401-12 (4 række, bind VIII-XII) vil blive gjort tilgængelige på Internettet i et layout der så vidt muligt bibeholder struktur og udseende fra de tidligere trykte udgaver. Udgivelsen forsynes desuden med fritekstsøgesystem som gør det muligt at søge samlet i alle de fem bind, som den omfatter i første omgang. ----
Er der nogen der ved hvornår de faktisk bliver tilgængelige?

Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-03-02 21:39

On Wed, 27 Mar 2002 19:50:02 +0100, Niels G. Nielsen wrote:

>På følgende adresse kan man se mere om planerne
>http://www.dsl.dk/dipdan.html
>Redaktionen er ved at færdiggøre de resterende 12 år af
> udgivelsen til elektronisk publikation i foråret 2002.
[klip]
>Er der nogen der ved hvornår de faktisk bliver tilgængelige?

Det skulle jo nødigt gå som med den jyske ordbog, som man har arbejdet
på siden før krigen. Indtil nu er man nået til "Go"!!!! Man har nu
erkendt at værket nok aldrig bliver trykt, så det publiceres istedet
på nettet (http://www.jyskordbog.dk/).

Nu ved jeg ikke hvor mange medarbejdere der er beskæftiget på Institut
for Jysk Sprog- og Kulturforskning ved Århus Universitet, som i sin
tid blev oprettet til formålet, men her var måske noget for den nye
regering at kigge nærmere på

Venlig hilsen
Kurt Hansen