flash eprom til commodore 64
Fra : danni plougmann

Dato : 27-03-02 19:37

hej
jeg har lige fået foræret en gamel commodore 64(brødkasse modellen) med
monitor diskdrev bånd printer osv....
der hvor den engang blev brugt var på en skole et eller andet sted, så
derfor når man tænder maskinen så er der bare sort skærm hvor der med gule
bogstaver står sundsøre komune 38911 bytes ready den blinkende cursor er væk
intet reagere når man trykker på noget.

er det muligt at flash en eller anden chip om inden i den et sted så jeg får
den almindelige c64 blå skærm frem igen.
jeg har en millinium ic brænder hvis det kan bruges til noget.

jeg har også den hvide model af c64 hvor en del knapper mangler og lyden
ikke virker kan man tage en chip fra den.

på forhånd tak
danni plougmann

__________________________________________________________________ danni
plougmann mogley [SAD] ICQ#: 11754760 Current ICQ status: ( Home Tel#:
97597270 + More ways to contact me i See more about me:

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 28-03-02 00:25

hej!

danni plougmann wrote:

> er det muligt at flash en eller anden chip om inden i den et sted så jeg får
> den almindelige c64 blå skærm frem igen.
> jeg har en millinium ic brænder hvis det kan bruges til noget.

Der er kompetente C64-reparatører at finde i news:dk.teknik.elektronik, og jeg
tror godt, de kan hjælpe dig, hvis du spørger pænt.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Gu' gider jeg da røv finde mig i noget som helst"