Hundesvømning ?
Fra : Punish the deed, not~

Dato : 27-03-02 16:27

Jeg har fået at vide at hunde ikke automatisk kan svømme hvis de ikke
har prøvet det før , er det rigtigt ?

Jeg troede at alle hunde kunne svømme ,hvis de røg i vandet , men fik
fortalt om en hund der røg i en kanal og bare stivnede "vandet var
ikke koldt" men den stod bare lodret i vandet og begyndte at synke så
der var en der måtte hoppe ud og rede den!

Fra : Annika Galsklint

Dato : 27-03-02 16:42

Det kommer vel også an på racen, der er jo de såkaldte "vandhunde".
De racer har svømmehud mellem tåerne. Dem vil jeg tro godt kan svømme
fra naturens side.
Men de andre, ja de skal vel lære det!!!!

Venligst Annika

Fra : Finn Jensen

Dato : 27-03-02 19:17

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har fået at vide at hunde ikke automatisk kan svømme hvis de ikke
> har prøvet det før , er det rigtigt ?

Tror det ikke.
Jeg smed Runa ud i åen som 16 uger og hun svømmede fint, både med og mod
strømmen og kunne endda kæmpe sig op af brinken igen.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Herman

Dato : 28-03-02 05:11

Hej spændende ng fra en, der læser på sidelinien.

Jeg har prøvet at finde priser på schæferhunde fra gode og anerkendte
avlere, men schæferklubbens hjemmeside oplyser ikke priser.

Hvad ligger priserne på i Hovedstadsområdet ?

Venlig hilsen Herman Persson.

Fra : Finn Jensen

Dato : 28-03-02 06:37

"Herman" <Hr.Mand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> avlere, men schæferklubbens hjemmeside oplyser ikke priser.
>
> Hvad ligger priserne på i Hovedstadsområdet ?

kr. 7000,- - 8000,-

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Herman

Dato : 28-03-02 14:31

> kr. 7000,- - 8000,-

Tak for svar.Jeg kigger videre på schæferhundeklubbens hvalpeliste.

Venlig hilsen Herman Persson.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 29-03-02 17:38

Nu nænner jeg ikke at smide min hund i vandet da han _hader_ vand
han går også uden om vandpytterne. Og han har også for mange muskler i
forhold til fedt på kroppen, til at svømme særligt langt , faktisk
skal de have redningsveste på hvis de skal ud at svømme ,"altså dem
der kan lide vand" ellers synker de efter 20-25 meter .Men det ville
være meget rart at vide om det lå i hunden at den automatisk kan
svømme hvis den en dag ved et uheld skulle falde i vandet , men det
kan jeg vel først finde ud af hvis uheldet en dag skulle ske .

On Wed, 27 Mar 2002 19:16:42 +0100, "Finn Jensen"
<vitaescholae@tdcadsl.dk> wrotd:

Fra : Max Larsen

Dato : 08-04-02 13:25

Hvor vi boede før, havde vi et guldfiskebassin. Og det skete nogle få
gange at en hvalp faldt ned i bassinget og hver gang så vi at de
svømmede fint, også i 6 - 8 ugers alderen.

Kærligst

Max Larsen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 08-04-02 13:35

On 8 Apr 2002 05:24:47 -0700, max@larsen.ms (Max Larsen) wrotd:

> [...]
>gange at en hvalp faldt ned i bassinget og hver gang så vi at de
>svømmede fint, også i 6 - 8 ugers alderen.

Ok så håber jeg også at min hund kan det hvis han sku falde i et sted
ellers må jeg jo være livredder