forskel på portscan
Fra : Calle.

Dato : 27-03-02 14:31

Hej
Hvorfor melder disse 2 portscannere ikke det samme?
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
http://probe.hackerwatch.org/probe/probe.asp

Calle

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-03-02 14:35

"Calle." <Calle@jyde.dk> writes:

> Hej
> Hvorfor melder disse 2 portscannere ikke det samme?
> https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
> http://probe.hackerwatch.org/probe/probe.asp

Fordi de er forskellige?

Hvad siger de?
Hvad havde du regnet med at de ville sige?
Hvorfor undrer det dig?
/L
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : Kent Friis

Dato : 27-03-02 15:04

Den Wed, 27 Mar 2002 14:31:08 +0100 skrev Calle.:
>Hej
>Hvorfor melder disse 2 portscannere ikke det samme?
>https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
>http://probe.hackerwatch.org/probe/probe.asp

De er lige elendige begge to. Ingen af dem opdager at jeg har port 22
åben.

Dertil kommer at nr. 2 siger "Closed but Unsecure", til de porte der er
lukkede, og som derfor er sikre.

Mvh
Kent
--
Advarsel: ny e-mail adresse - med risiko for at mails går tabt.
Den gamle adresse virker stadig, men bliver primært checket i

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 27-03-02 22:35

Det er da mærkeligt at den ene mener at telnet er stealth på den ene og åben
på den anden.
(Den er lukket...)

--

/Jørgen H. Andreasen

Der arbejder hos Dansk Kabel TV men taler for sig selv.

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-04-02 07:44

"Jørgen H. Andreasen" <ja.news@medidata.dk> wrote:

>Det er da mærkeligt at den ene mener at telnet er stealth på den ene og åben
>på den anden.
>(Den er lukket...)

Er du sikker på, at de begge tester den samme ip-adresse?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : N/A

Dato : 12-04-02 21:48

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-04-02 21:48

"Jørgen H. Andreasen" <newsreader@medidata.dk> wrote:

>Ja, det må de da gøre. Jeg har bare fulgt de to links og afventet
>resultatet...

Så du er med andre ord ikke sikker.

Den slags sider plejer at oplyse, hvilken ip-adresse, de tester.
Er det den samme ip-adresse på begge sider?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Calle.

Dato : 13-04-02 00:00

Allan Olesen wrote:

> Så du er med andre ord ikke sikker.
>
> Den slags sider plejer at oplyse, hvilken ip-adresse, de tester.
> Er det den samme ip-adresse på begge sider?

Ja de melder forskelligt på samme IP hos mig ihvertfald

Calle

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-04-02 00:40

"Calle." <Calle@jyde.dk> wrote:

>Ja de melder forskelligt på samme IP hos mig ihvertfald

Nu har jeg selv prøvet, og så vidt jeg kan se, fortæller den
ene (hackerwatch) slet ikke, hvilken ip, den tester. Men du
må jo så have sniffet den trafik, du har modtaget fra den,
siden du kan udtale dig så skråsikkert.

Samme maskine melder i øvrigt min port 25/tcp åben, selv om
denne port er spærret af TDC for indadgående trafik. Så den
har jeg ikke meget fidus til.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Calle.

Dato : 13-04-02 01:04

Allan Olesen wrote:

> [...]
>
> Samme maskine melder i øvrigt min port 25/tcp åben, selv om
> denne port er spærret af TDC for indadgående trafik. Så den

Hej

Det var lige præcis det samme den gjorde hos mig.

Calle

Fra : PD

Dato : 02-04-02 11:41

Hej.

> De er lige elendige begge to.

Så kunne jeg da godt tænke mig at spørge:
Hvad er en god portscanner, og hvor finder man så den ??
Jeg og et par venner har leget lidt med at scanne hinanden for at se hvor og
hvornår der er huller i hinandens systemer osv.
(Bare en måde at lære lidt om systemerne og div. firewalls på...)
Men hvis vores scannere aligevel ikke fungere ordenligt, så får vi jo et
forkert resultat.

Vi bruger en scanner der heder: SuperScan 3.00

Mvh.
PD

Fra : Kent Friis

Dato : 02-04-02 16:26

Den Tue, 2 Apr 2002 12:40:47 +0200 skrev PD:
>Hej.

>Så kunne jeg da godt tænke mig at spørge:
>Hvad er en god portscanner, og hvor finder man så den ??

nmap.

Mvh
Kent

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-03-02 23:35

On Wed, 27 Mar 2002 14:31:08 +0100, "Calle." <Calle@jyde.dk>
wrote:

> Hvorfor melder disse 2 portscannere ikke det samme?
> https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
> http://probe.hackerwatch.org/probe/probe.asp

Fordi begge dele er noget skrammel?
Fordi en af dem er noget skrammel?
Fordi de ikke er lavet til at teste det samme?

-A
--
http://www.hojmark.org/