"Flydende" menu
Fra : Søren

Dato : 27-03-02 14:05

Jeg er ikke sikker på det ehr er rigtige sted at spørge, men plz
don't scold... :)

Anyway, hvis jeg har en menu

[---------- 1 ---------]
[---------- 2 ---------]
[---------- 3 ---------]

kan jeg så få den til at flytte med ned, når jeg scroller?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-03-02 14:47

Wed, 27 Mar 2002 13:05:13 +0000 (UTC), skrev Søren
<soren@andersen.as>:

>Anyway, hvis jeg har en menu
>kan jeg så få den til at flytte med ned, når jeg scroller?

http://www.dynamicdrive.com er der flere menuer, som kan lave
det nummer.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Søren

Dato : 27-03-02 15:55

> På http://www.dynamicdrive.com er der flere menuer, som kan
>lave
> det nummer.

hvor?

jeg kan ikke finde dem, under kategorien "menuer"...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-03-02 16:49

Wed, 27 Mar 2002 14:54:50 +0000 (UTC), skrev Søren
<soren@andersen.as>:

>jeg kan ikke finde dem, under kategorien "menuer"...

F.eks.
<http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/staticmenu.htm>
<http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/staticmenu3.htm>

Fra : Søren

Dato : 27-03-02 17:48

> F.eks.
> <http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/staticmenu.htm>
> <http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/staticmenu3.htm>

Mange tak, der var de!

Men, faktisk ledte jeg ikke efter en menu der kunne gøre det...
Jeg ledte efter en metode til at bruge det på en af mine "egne"
(LÆS: Hugget fra nettet... :P) menuer. (Faktisk, så ville jeg
allerhelst hvis jeg kunne få et sådant script til at virke på en
vidue der er lavet af et andet script! :) www.dhtmlcentral.com

Nogen ideer?
Den generelle ide er vel at når man scroller, så skal scriptet
fange det, og bumpe mit "vindue" nedad. Men hvordan detecter jeg
det?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-03-02 19:20

Wed, 27 Mar 2002 16:47:56 +0000 (UTC), skrev Søren
<soren@andersen.as>:

>Men, faktisk ledte jeg ikke efter en menu der kunne gøre det...

Det er jeg godt klar over, men tænkte, at du måske kunne grabbe
noget af koden derfra og måske få det til at virke.

Fra : søren

Dato : 02-04-02 15:07

> Det er jeg godt klar over, men tænkte, at du måske kunne
>grabbe noget af koden derfra og måske få det til at virke.

Hehe... Tak for din tiltro! :) Desværre er koden enten for svær,
eller også er jeg for dum, for jeg kunne ikke få det til at du...

Det ser u d som om den der kode manipulerer med billedet. Flytter
dine billeder ned en efter en eller sådan noget...

Men det jeg gerne vil flytte, er en JavaScript (mener jeg) skabt
menu, (Som den på www.dhtmlcentral.com) nedad, og jeg aner ikke
hvordan jeg skulle kunne få den til det...

Søren

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud