billede størrelser under ASP
Fra : MCP

Dato : 27-03-02 13:01

Findes der nogle komponenter der kan returnere billede størrelser under ASP
så man undgår at bruge FileSystemObject?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-03-02 13:21

MCP wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Findes der nogle komponenter der kan returnere billede størrelser under ASP
> så man undgår at bruge FileSystemObject?

ASPImage fra serverobjects.com

Jeg vil tro, at W3 Image fra tech.dimac.net også vil kunne gøre det, men jeg
har ikke arbejdet med den selv.

URL (til W3-komponenten):
http://dimac.net/?contentKey={31D9F21F-48F1-49F0-8F1A-ADA7B053B948}&nil=nil

/Jesper Stocholm

... og god påske ...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : A. Høegh

Dato : 27-03-02 23:43

> ASPImage fra serverobjects.com

Yaps, ASPimage og ASPupload (et upload komponent for dem der ikke kender til
det) laver det..

Smut ind på www.aspupload.com og kig evt.

/A. Høegh
Og nej, jeg er ikke newbie!!!!

Fra : Jakob Andersen

Dato : 28-03-02 01:12

"MCP" <mcp@ofir.dk> wrote in message
> Findes der nogle komponenter der kan returnere billede størrelser under
ASP
> så man undgår at bruge FileSystemObject?

Du kan snildt gøre det med dimacs W3 image, det vil se nogenlunde sådan her
ud:
<%
Set objImage = Server.CreateObject("W3Image.Image")
objImage.Loadimage("c:\ditbilleddir\billede.jpg")
Response.write(objImage.Height() & " " & objImage.Width())
Set objImage = Nothing
%>

--
Jakob Andersen