ASUS A7V333 onboard sound?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 27-03-02 12:03

På subj. er en C-Media onboard audio chip - er den noget værd?

--
Joergen Ramskov - Do something useful with your idle cycles!
http://tsf.dbestern.net/

Fra : Wizeguy

Dato : 27-03-02 15:47

"Joergen Ramskov" <m061ney001@sneakemail.com> wrote in message
> På subj. er en C-Media onboard audio chip - er den noget værd?

Den korte version - nej! Det er på enhver måde dårligere end et tilsvarende
PCI lydkort. Hvis du vil have et ordentligt on-board lydkort skal du gå
efter et bundkort med Nvidia nForce chipset.
--
Med venlig hilsen/Best regards
Anders Albrechtsen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 27-03-02 16:13

"Joergen Ramskov" <m061ney001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> På subj. er en C-Media onboard audio chip - er den noget værd?

Før jeg skiftede motherboard(BX440) kørte jeg med et
Creative Soundblaster PCI512 & AWE64 og jeg syntes at C-media
lyder ligeså godt hvis ikke bedere, det er ikke så spids i diskanten
jeg køre lyden over hifi anlæget (NAD forforstærker,Hafler220 Effekt B&W
højt.)
alm. stereo ikke noget snorerundt lyd til mig tak
Og ifølge Audio99 bechmark er C-media lidt mindre
cpu krævende i forhold til pci512, men ifølge AB99
har pci512 32 hardware kanaler , C-media har 16

Så jeg vil sige at hvis du ikke allerede har købt et rigtigt godt
lydkort, så vent til du har hørt C-media før du knalder 500+ kr.
af på et andet.

Det var bare min mening !

Jan Rasmussen

Fra : -=Madsen=-

Dato : 27-03-02 18:57

> Så jeg vil sige at hvis du ikke allerede har købt et rigtigt godt
> lydkort, så vent til du har hørt C-media før du knalder 500+ kr.
> af på et andet.

Helt enig , mit SB Live ligger på hylden efter jeg fik bundkort med 6 Ch.
C-Media syntes det lyder helt fint sammen med Creative "FPS2000 Digital"
højtalere