Data switch 9 polet serialstik han.
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-02 12:01

Hey

Der var en vendelig sjæl (Casper Mønster) der henviste mig en til serialport
switch hos Brinck..

Jeg var inde og hente en sådan i Mnadags....

Men problemet er, når jeg skulle til at sætte den til.... Var at alle
stikkene er hunstik. Ikke særligt smart, når alle serialportstik er med hun
også.

Jeg har så ringet til Brinch. de er godtnok ikke meget
samarbejdsvillige.....

Nogen der kan fortælle hvor jeg så kan købe en sådan swtich med han stik?

For tumperne hos brinch kan, eller vil nok ikke skaffe en sådan. de sagde at
de lavede boxsene i hunstik, da det holder bedre... Ja right.... 2 hunstik
sat sammen, smart. Så skal man til at have konvortere,,, til 39 kr.
stykket.. Så kommer det godtnok til at være en helvedes dyr swtich
efterhånden. Problemer er at de ting jeg skal tilslutte er speciel kabler
man ikke lige kan sætte en andet stik på.

Fra : Thore Sorensen

Dato : 27-03-02 15:05

On Wed, 27 Mar 2002 12:01:12 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

> [...]

>efterhånden. Problemer er at de ting jeg skal tilslutte er speciel kabler
>man ikke lige kan sætte en andet stik på.

Det er korrekt, at der er hunstik på de box'e. Du skal bare have de
rigtige kabler/adaptors. Men i dit aktuelle tilfælde kan du blot bruge
en gender-changer.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-02 16:58

"Thore Sorensen" <ts@dinotec.dk> wrote in message

> Det er korrekt, at der er hunstik på de box'e. Du skal bare have de
> rigtige kabler/adaptors. Men i dit aktuelle tilfælde kan du blot bruge
> en gender-changer.

Ja, men de koster 39 kr/stk hos brick.. Så kommer swtichen jo til at koste
ialt

343 kr.

Box 148
gender 39*4
kabel til box 39

Fra : Ove Juel Hansen

Dato : 27-03-02 17:22

> [...]
>
> Men problemet er, når jeg skulle til at sætte den til.... Var at alle
> stikkene er hunstik. Ikke særligt smart, når alle serialportstik er med

Hei Bjarke,

det er meget normalt at en sådan switch har kun hunstik (ja så vidt jeg ved
altid), ideen er den at man bruger et 25/25 stik (lige igennem) mellem
computer og boksen, og så fra Boksen bruger man det normale serielle kabel
til enheden man ønsker at dele.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvad du ønsker at dele, men jeg har tit brugt
en sådan boks mellem en seriel port på computer og så delt et par modem vha
af switchen - altså det du behøver er nogle 25/25 kabler, eller evt. en
Gender changer - og ja det er ikke bare prisen på switchen men også kablerne
der skal tages hensyn til

Mvh Ove

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-03-02 17:26

"Ove Juel Hansen" <ove.juel@[Take-away]ddf.dk> wrote in message

> [...]
> af switchen - altså det du behøver er nogle 25/25 kabler, eller evt. en
> Gender changer - og ja det er ikke bare prisen på switchen men også

Det er nu en 9 polet serialportswitch jeg har købt.

Nu er det sådan nogle kabler, hvor jeg tilslutter direkte til specielting..

Blodsukker måler
Mobiltelefon
Multimeter

Her er det ikke lige at købe nogle andre kabler...

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 27-03-02 17:53

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> Mobiltelefon
> Multimeter
>
> Her er det ikke lige at købe nogle andre kabler...

Du kunne jo bare klippe hunstikket af og montere et han stik i stedet.
Det koster kun nogle hanstik + hus (koster vel ca. en 10 - 12 kr pr stk)

--
/kenne
A trainstation is a place where trains stops.

Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 27-03-02 23:43

On Wed, 27 Mar 2002 17:53:16 +0100, Kenneth Kristensen
<kenne@control.auc.dk> wrote:

>Du kunne jo bare klippe hunstikket af og montere et han stik i stedet.
>Det koster kun nogle hanstik + hus (koster vel ca. en 10 - 12 kr pr stk)

Fedt, og så har man lige afskåret sig selv fra at bruge de kabler på
nogen som helst anden PC.
Nej, så hellere skifte til hanstik på switchboksen. Det har jeg gjort
på min. Hullerne er store nok på boksen, så der er ingen problemer i
det.

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : Henning

Dato : 28-03-02 08:18

> [...]

>Men problemet er, når jeg skulle til at sætte den til.... Var at alle
>stikkene er hunstik. Ikke særligt smart, når alle serialportstik er med hun

Kan du håndtere en loddekolbe, så er det vel bare at købe fire løse
hanstik og skifte dem ud?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk