Kan man sænke hastighed på silent viking ?
Fra : Jakob

Dato : 27-03-02 09:40

Jeg har sammensat mig et system med en silen viking blæser på en
1700xp+. Jeg er dog ikke tilfreds med støjniveauet og er derfor gået
igang med at lede efter forbedringer. Derfor vil jeg høre om det er
muligt at sænke hastigheden på silent viking køleren. Maskinen skal ikke
overclockes.

Venlig hilsen

Jakob H K

Fra : Klitgaard

Dato : 27-03-02 12:01

"Jakob" <ingen@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> igang med at lede efter forbedringer. Derfor vil jeg høre om det er
> muligt at sænke hastigheden på silent viking køleren. Maskinen skal ikke

Tror du får et problem med varmen da Silent Viking allerede kører med 2050
omdrejninger hvilket er meget lidt.

Kunne støjen ikke tænkes at komme fra strømforsyningen eller harddisken
istedet?

--
....Klitgaard

Fra : Jakob

Dato : 27-03-02 13:33

> Tror du får et problem med varmen da Silent Viking allerede kører med 2050
> omdrejninger hvilket er meget lidt.

OK

> Kunne støjen ikke tænkes at komme fra strømforsyningen eller harddisken
> istedet?

Der kommer noget fra hardisken, det kan jeg høre når jeg sætter maskinen
på "sleep".

Det jeg ikke rigtigt kan finde ud af er hvormeget der skyldes psu og
hvormeget skal tilskrives blæseren. Jeg har investeret i en dyr macron
strømforsyning, der skulle være super lownoise, men jeg er bange for at
en del af støjen skyldes den.

MVH

Jakob H K

Fra : paul

Dato : 29-03-02 00:22

en billig kabinet er en lyd snyder,, men den kan isoleres.
Paul