vedr. bundkort
Fra : *** J o h n n y ***

Dato : 27-03-02 06:49

jeg skal ha' P4 på et asus MB, men skal jeg vælge :
( OC venligt )

1. PC 2700 ram eller RDram ?
2. hviket asus MB skal jeg vælge til ovennævnte ramtyper
( har kigget på asus P4S333 med PC 2700 ram ) ?

- og hvad kan bedst betale sig at købe P4 1,6A eller 1,8A ??
- skal man gå væk fra SCSI når der skal OC ?
- hvilket kabinet skal jeg ha' hvis det skal være støjsvagt og billigt ?
- er det rigtigt at SIS645 er det bedste chipsæt pt. ?

johnny

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 28-03-02 22:53

"*** J o h n n y ***" <lowlife@sol.dk> wrote in message
> [...]
>
> 1. PC 2700 ram eller RDram ?
> 2. hviket asus MB skal jeg vælge til ovennævnte ramtyper
> ( har kigget på asus P4S333 med PC 2700 ram ) ?

Jeg skulle mene at PC2700 er bedst. Det er trods alt rated til at kunne køre
ved 166MHz. RAMBUS er vist ikke bygget til de frekvenser.

> - og hvad kan bedst betale sig at købe P4 1,6A eller 1,8A ??

Tja, hvad synes du selv? Synes du at 200MHz er den ekstra pris værd - så køb
1.8A. Bare husk på at man ser nogle ret heftige OC resultater med sådan en
fyr, så lige meget hvilken en du vælger, vil du blive tilfreds. Jeg vil
mene, at en 1.6'er er mere end rigeligt til det meste i dag. Især hvis det
er clocket til mellem 2.0 og 2.4 GHz. Men det er sikkert bare mig :)

> - skal man gå væk fra SCSI når der skal OC ?

Det aner jeg ikke. Jeg kan ikke se, at der skulle være et problem med det.
Hvis du får dig et bundkort, der kan låse PCI bussen på 33MHz eller hvad
standard nu er, er det vel flintrende ligegyldigt.

> - hvilket kabinet skal jeg ha' hvis det skal være støjsvagt og billigt ?

Du kan i princippet vælge hvilket som helst kabinet. Strømforsyningen er
altid den primære støjkilde, så vælger du et billigt er det bare at skifte
blæseren i strømforsyningen ud med en, der larmer mindre.

> - er det rigtigt at SIS645 er det bedste chipsæt pt. ?

Det skulle i hvert fald være hurtigere end i845 og VIA ville jeg holde mig
fra. Der er ofte mange problemer med det og så er det ikke engang licenseret
fra Intel.

Fra : *** J o h n n y ***

Dato : 29-03-02 00:36

mange tak for dine svar