Validering af formfelt: kun visse tegn?
Fra : Niels Grøn

Dato : 27-03-02 00:22

På min web-site, skal brugerne kunne indtaste bl.a. et password,
men det password må kun bestå af bogstaverne a-z(inkl. STORE
bogstaver!), 0-9 og bindestreg ( - ) .
Derudover skal feltet minimum være på 5 tegn.

Er der nogen der har en ide til, hvordan det kan gøres?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 27-03-02 09:11

Hvilket script-sprog foretrækker du: vbscript eller javascript?
Lars Klingenberg

Fra : Niels Grøn

Dato : 27-03-02 09:46

> Hvilket script-sprog foretrækker du: vbscript eller javascript?

Det skal være Javascript, da jeg ingen erfaring har med vbscript!

Fra : top

Dato : 27-03-02 09:29

Her er en funktion der skulle kunne klare det. Jeg har også sat en max antal
karakterer i passwordet (8).

var reg = /^([a-zA-Z0-9-]){5,8}$/;
function validatePwd(str){
return reg.test(str);
}

Husk, det er nok en god idé ikke kun at validere det clientside.

-Top

Fra : Niels Grøn

Dato : 27-03-02 09:50

> var reg = /^([a-zA-Z0-9-]){5,8}$/;
> function validatePwd(str){
> return reg.test(str);
> }

Tak, det ser godt ud. Jeg tester lige når jeg får tid.

> Husk, det er nok en god idé ikke kun at validere det clientside.

Mener du, at jeg også skal tjekke serverside?

Fra : top

Dato : 27-03-02 11:54

> Mener du, at jeg også skal tjekke serverside?
Ja, clientside validering ved script bør kun være til at hindre unødige
roundtrips til server - med mindre du stoler blindt på informationerne der
bliver sendt fra klienten.

-Top