Temperatur for XP1800+
Fra : NIELS B PEDERSEN

Dato : 26-03-02 19:54

Jeg har følgende PC AMD XP1800+, Kingston 512MB DDR-Ram PC2100, Asus
A7V266-E bundkort, Asus V8200 Ti-200 Deluxe, SB Live!5.1 Player med en
Thermaltake Volcano 7 CPU-køler (ingen kabinetkøler - kabinettet er på), og
jeg har målt min PC temperatur med Asus PC Probe og der ligger CPU
temperaturen på ca.60 grader celcuis efter 1½time under normal kørsel og
max. 67-68 grader celcuis under kørsel af krævende 3D-spil/programmer i 3½
time.
Så er det min spørgmål er det en god nok temperatur for min PC ??, den kører
stabilt og den har ikke "frosset/stoppet".
MVH
Niels

Fra : \(: Marlboro Man :\)

Dato : 26-03-02 20:24

"NIELS B PEDERSEN" <njb.pedersen@12mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kører
> stabilt og den har ikke "frosset/stoppet".

"If it ain't broke don't try to fix it!"

Du kunne måske prøve med en enkelt kabinetblæser, men når dit system er
stabilt er der ikke nogen grund til de helt store operationer. Selvfølgelig
vil en lavere temp. øge dit hardwares levetid.

--
(: MarlboroMan :)
134144219

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-03-02 21:50

Hej!

NIELS B PEDERSEN wrote:

> [...]
> max. 67-68 grader celcuis under kørsel af krævende 3D-spil/programmer i 3½

Min XP 1800+ bliver 50 grader varm ved alm. Windows desktop-brug og ca. 55
grader ved intensive spil (f.eks. Castle Wolfenstein, MOHAA e.lign.). Maskinen
låste når CPU'en blev 66-67 grader varm så en indsats var nødvendig for at sænke
temperaturen.

For at sænke temperaturen har jeg boret et hul (diameter på ca. 60mm) i
kabinettet og tilpasset et plastic-rør til at sidde ned over cpu-blæseren og
trækker luft direkte ind fra min stue! Jeg har også sat en ekstra 80mm blæser
bagerst i kabinettet til at suge varm luft ud, men det gav nul og en **** af
uvisse årsager. Men det vigtigste er at systemet er stabilt

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Gu' gider jeg da røv finde mig i noget som helst"

Fra : Bagle

Dato : 26-03-02 22:19

"NIELS B PEDERSEN" <njb.pedersen@12mail.dk> wrote in message
> [...]
> max. 67-68 grader celcuis under kørsel af krævende 3D-spil/programmer i 3½

Det lyder lidt hæftigt, har du nu også husket kølepasta? Min 1700+ lå på
53-54 grader når det gik vildt for sig, med den samme køler. Nu har jeg sat
en alpha 8045 kølerprofil med papstblæser og der kommer den ned på 51-52
grader. Siden har jeg også sat en ekstra papstblæser i kabinettet og er nu
nede på 46 grader

--
-Bagle
www.sjokoladeland.dk

*Fjern 2605 i mail ved svar*

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-03-02 22:22

Hej!

Bagle wrote:

> [...]
> grader. Siden har jeg også sat en ekstra papstblæser i kabinettet og er nu

Personligt vil jeg tro at der kan være ret stor off-set på disse CPU-målinger.
Alene den måde føleren er "fastgjort" på peger i den retning...

Fra : Flemming Salomonsen

Dato : 26-03-02 22:53

jeg har været usat at 1600+ lå på en 60-62 c
jeg fandt ud at min cpu arbejde med 100% hele tiden efter at jeg har rode
lidt med fandt jeg ud at det var et program der fik den til arbejde med 100%
hele tiden
efter jeg slette det program arbejde 0 til 5 % og har en tempertur 43-45 c

/flemming

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-03-02 00:04

Hej!

Flemming Salomonsen wrote:

> [...]
> hele tiden
> efter jeg slette det program arbejde 0 til 5 % og har en tempertur 43-45 c

Desværre idler min ca. 99% når jeg måler de 50 grader.

Fra : Flemming Salomonsen

Dato : 27-03-02 09:03

hej kim

prøv at finde det program der får din cpu til at køre med 99% og luk det
så vil din computer køre meget hurtiger.

/flemming

p.s. så er man da fri at bore huller diverser steder.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-03-02 09:33

In dk.edb.hardware, Flemming Salomonsen wrote:

>prøv at finde det program der får din cpu til at køre med 99% og luk det
>så vil din computer køre meget hurtiger.

System Idle er en god ting Den kan man ikke lukke. Den tager alt
den CPU-kraft der ellers ikke bliver brugt. Derved bliver CPU'en kølet
ned. Idle betyder at den ikke laver noget.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : wheeeeeeee

Dato : 27-03-02 12:57

snip
> Personligt vil jeg tro at der kan være ret stor off-set på disse
CPU-målinger.
> Alene den måde føleren er "fastgjort" på peger i den retning...

XP cpu'erne har indbyggede probes, ikke? Er det ikke dem der bliver læst
fra? Burde temp. aflæsningerne så ikke være på ensartede grundlag?

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-03-02 13:14

Hej!

wheeeeeeee wrote:

> snip
> CPU-målinger.
>
> XP cpu'erne har indbyggede probes, ikke? Er det ikke dem der bliver læst
> fra? Burde temp. aflæsningerne så ikke være på ensartede grundlag?

Der sidder så vidt jeg kan se en lille temperaturprobe under CPU'en. Denne probe
er loddet fast på motherboarded og således ikke int. i CPU'en.

Hvilke CPU'er der har indb. prober ved jeg ikke.

Fra : Sadat

Dato : 27-03-02 11:28

> [...]

kører
> stabilt og den har ikke "frosset/stoppet".

Det er pågrund af Sauna-effekten du får når du ingen air-flow har i dit
kabinet. Tar jeg de 2 ekstra kabinet's kølere jeg har ud, så flyver min
temp. også op på de 60 celsius.
Køb 1 eller 2 kabinets blæsere. Og de skal selvfølgelig tage den varme lufte
væk fra cpu'en.

--
Sadat ~ No Ones Iller

- What would you do if it was you?