Flash til undervisningsbrug.
Fra : MCT

Dato : 26-03-02 19:41

Hej

Jeg kunne godt tænke mig en matematik webside og måske er Flash det rigtige.
Min søn fik en idé.
Skyd på monstre der holder gange stykker oppe i hænderne/kløerne og skyd
dem.
Skytten har måske tallet 12 og skal så skyde de monstre der dukker op med
stykkerne 2*6 eller 4*3 eller 12*1 osv.
Skyttens og monstrenes tal skal selvfølgeligt komme vilkårligt.

Er der nogen der har lyst/tid eller andre ideer til matematik sider?

Jeg skal understrege at det ikke skal bruges kommercielt/sælges det er kun
for at glæde nogle unger specielt min egen søn.

mvh.
Michael

Fra : Linda Sørensen

Dato : 27-03-02 08:17

> [...]
>Skyttens og monstrenes tal skal selvfølgeligt komme vilkårligt.
>
>Er der nogen der har lyst/tid eller andre ideer til matematik sider?
jeg tror du får svært ved at få andre til at lave det for dig, men
hvis du selv går i gang med det, er jeg ganske sikker på, at du kan få
en del hjælp herfra

idéen lyder rigtig god - omend det måske ikke er så pædagogisk at lære
børn at skyde ;) - og alternativt kunne disse monstre jo hver holde et
regnestykke MED facit.. dog er der kun eet monster, som skulle holde
et rigtigt facit

for hvert rigtigt svar man har, opbygges et monster nede i det ene
hjørne, som har en anden farve end dem med regnestykkerne.. og når
monsteret er færdigbygget, har man vundet spillet :) og herefter kunne
måske være en lille tegnefilm med ens selvbyggede monster, som
bekriger andre monstre..

så var det lige at man skulle være en haj til at tegne, så man kunne
kreere dyr a la dem fra Monsters Inc. ;)
www.monstersinc.com

Mvh
Bo Dudek

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 27-03-02 23:45

> [...]
> børn at skyde ;) - og alternativt kunne disse monstre jo hver holde et

> måske være en lille tegnefilm med ens selvbyggede monster, som

hmm børn skal ikke lære om skydning, men gerne krig ?

sorry, kunne ikke lade være.....

Bo

Fra : Bo Kalvslund

Dato : 27-03-02 15:33

Hej Michael

Her er et forsøg på en regneside - den er ret forsimplet og går desværre i
stå engang imellem - men det virker stort set...

Fra : Bo Kalvslund

Dato : 27-03-02 15:34
Fra : MCT

Dato : 29-03-02 08:32

Hej Bo
Det er bare super godt. Mine drenge fik det store smil på, så du har fat i
noget af det rigtige.
Man kunne fint bruge det til de fire regnearter.

Med hensyn til at nakke monstre er jeg ikke specielt sart.
Nogle monstre er altså bare lede
Er noget lidt spændende og underholdende er det helt ok for mig, hvis man
kan få børn og unge til at tage fat i et stof de ellers ikke ville røre ved
med en ildtang. Kan de samtidig lære noget går det vel også an.

mvh.
Michael

Fra : MCT

Dato : 29-03-02 16:09