Hvordan kan det være
Fra : Jane

Dato : 26-03-02 17:28

Hver gang jeg har været inde på www.pcworld.dk så hænger der følgende
cookies på min computer??? @doubleclick[2].txt

MVH
MS.

Fra : Kim Schulz

Dato : 26-03-02 17:57

On Tue, 26 Mar 2002 17:27:40 +0100
"Jane" <wann@REMOVENOSPAMprivat.dk> wrote:
> Hver gang jeg har været inde på www.pcworld.dk så hænger der følgende
> cookies på min computer??? @doubleclick[2].txt

reklamebanner firma som er utroligt udbredt. pcworld.dk bruger dem til
at få reklamerne i toppen (vil jeg tro). doubleclick benytter disse
cookies til at se hvilke sider du er inde på, og begynder derfor at vise
bannere der passer til dit interesse område (såfrem du surfer efter ting
der interesserer dig selvfølgelig). Personligt bryder jeg mig ikke om
det da det er en registrering af mine aktiviteter, men på den anden side
vil jeg hellere se på et interessant banner når nu jeg alligevel bliver
tvunget til det.

Der findes programmer der kan sørge få at bannere fra sider som
doubleclick ikke kommer ind på din maskine.

MVH
Kim Schulz

--
www.schulz.dk - En nørds bekendelser | marriage, n.: Convertible
www.guadec.org - tapas, beer and gnome | bonds.

Fra : Jane

Dato : 27-03-02 19:59

Tak for svaret.

Fra : F.Larsen

Dato : 29-03-02 02:40

Hej Jane

Især doubleclick har været meget udskældte i usa pga af deres meget aggresive
opsamling af surfer oplysninger (via bla. cookies).
http://www.usatoday.com/life/cyber/invest/in386.htm

Problemet med doubleclick er at de er meget store og derfor er repræsenteret på
rigtig mange web sites (over 10.000 sites). Du kan helt undgå at blive "rygmærket"
og registeret af doubleclick ved at gå ind på deres opt-out side.
http://www.doubleclick.com/us/corporate/privacy/privacy/ad-cookie/default.asp?asp_
object_1=&

Du vil så fremover ikke modtages cookies fra doubleclick.

En mulighed er også at benytte et program som ad-aware som kan fjerne cookies
automatisk:
http://www.lavasoft.de/aaw/

--
Flemming