RedHat 7.2, Qmail og ORDB
Fra : Rudi Hansen

Dato : 26-03-02 13:45

Er der nogen der har prøvet at implementere ORDB på sin Qmail, som kan
fortælle mig hvordan man gør?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 26-03-02 14:01

Rudi Hansen wrote:

> Er der nogen der har prøvet at implementere ORDB på sin Qmail, som kan
> fortælle mig hvordan man gør?

http://web.greens.org/about/software/dnsbl.shtml

Rasmus

cat complaints > /dev/null

Fra : Anders Brander

Dato : 26-03-02 12:54

On Tue, 26 Mar 2002 13:45:21 +0100, Rudi Hansen wrote:

> Er der nogen der har prøvet at implementere ORDB på sin
> Qmail, som kan fortælle mig hvordan man gør?

Jeg har selv gjort det ved at ændre lidt i min qmail-smtpd startup-fil,
så den er kommet til at se således ud (og rblsmtpd skal selvfølgelig være
installeret):

(klip)
#!/bin/sh
QMAILDUID=`id -u qmaild`
NOFILESGID=`id -g qmaild`
MAXSMTPD=`cat /var/qmail/control/concurrencyincoming`

exec softlimit -m 2000000 \
tcpserver -v -R -l 0 -x /etc/qmail/tcp.smtp.cdb
-c "$MAXSMTPD" -u "$QMAILDUID" -g "$NOFILESGID" 0 smtp \
rblsmtpd -B -C \
-rrelays.ordb.org \
/var/qmail/bin/qmail-smtpd 2>&1
(klip)

Har du iøvrigt set http://cr.yp.to/ucspi-tcp/rblsmtpd.html ?

/Anders

Fra : Rudi Hansen

Dato : 26-03-02 23:14

> Jeg har selv gjort det ved at ændre lidt i min qmail-smtpd startup-fil,
> så den er kommet til at se således ud (og rblsmtpd skal selvfølgelig være
> installeret):

Mange tak, kan man se nogen steder i loggen hvilke mails der er blevet
afvist?