Dobbelt netværk .. 2 netkort i en pc !?
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-03-02 02:57

Kan man fordoble hastigheden på et lokalt netværk, ved at have to netkort i
hver PC ?

Begge PC'er er bag en Cisco 806 router, og kan altså, hvis jeg har nogen
vinding ved det, få 2 netkort i hver ... men kan jeg fordoble hastigheden
ved det ?

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 26-03-02 02:59

"Peter Farsinsen" <peter@farsinsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vinding ved det, få 2 netkort i hver ... men kan jeg fordoble hastigheden

Måske husker jeg galt, men jeg mener at det emne kommer op sådan ca. hver
dag. Prøv at gå tilbage i gruppen og se om der ikke er nogen der har svaret
et par hundrede gange tidligere

Vh
Peter

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-03-02 03:27

Flot svar ... klap klap!

Muligt at man ik' må stille gamle spørgsmål i en nyhedsgruppe, men hov jeg
har godt nok aldrig gjort brug af denne nyhedsgruppe før ... måske derfor
jeg spørger !?

Hva' dit formål med dit latterlige svar?

Hvis du ik' har andet konstruktivt at tilbringe en NG, som du åbenbart føler
dig hjemme i, så må du godt have et lille ynkeligt liv, som jeg på ingen
måde misunder dig ... svar eller la' være, der kommer alt for mange af de
her "hverdags" indlæg, hver dag til at du kan være helt fremme i skoene og
følge med til at meje folk ned!

Fra : Arne Keller

Dato : 26-03-02 07:20

On Tue, 26 Mar 2002 03:26:35 +0100, "Peter Farsinsen"
<peter@farsinsen.dk> wrote:

> [...]
>har godt nok aldrig gjort brug af denne nyhedsgruppe før ... måske derfor

Man må gerne stille spørgsmål som er stillet før.

Det vil dog være en fordel både for dig og gruppen hvis du læser lidt
i de tidligere spørgsmål inden du stiller dit eget.

Denne gruppe er efter min mening meget hjælpsom over for nye og gamle.

Svar på dit spørgsmål findes også i gruppens FAQ:
www.net-faq.dk

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-03-02 09:28

Peter Farsinsen skrev:

>Muligt at man ik' må stille gamle spørgsmål i en nyhedsgruppe, men hov jeg
>har godt nok aldrig gjort brug af denne nyhedsgruppe før ... måske derfor
>jeg spørger !?

Det er ikke interessant at læse de samme ting igen og igen.
Derfor henvises der til de svar som allerede ligger klar til
læsning. Hvis det ikke passer dig, så gå ud i sandkassen og leg.

>Hva' dit formål med dit latterlige svar?

Jeg kan ikke se at Peter Hindsgauls svar er latterligt. Det giver
dig mulighed for at løse dit problem. Det kræver ganske vist at
du gør noget selv. Det er måske det der er problemet?

>Hvis du ik' har andet konstruktivt at tilbringe en NG, som du åbenbart føler
>dig hjemme i, så må du godt have et lille ynkeligt liv, som jeg på ingen
>måde misunder dig ...

Jeg ved godt hvis liv af jeres to som jeg helst ville have.

>svar eller la' være, der kommer alt for mange af de her "hverdags"
>indlæg, hver dag til at du kan være helt fremme i skoene og følge
>med til at meje folk ned!

Nu sagde du godt nok "meje ned".

XFut dk.admin.netikette
(svar sendes til den gruppe og kan ikke ses her)

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-03-02 10:04

"Peter Farsinsen" <peter@farsinsen.dk> writes:

> [...]
> her "hverdags" indlæg, hver dag til at du kan være helt fremme i skoene og

Den NG hvor ovenstaaende vil vaere passende, er
dk.snak.mudderkastning. Ikke her.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 26-03-02 21:29

> Flot svar ... klap klap!

Tak (rødmer)

> [...]
> jeg spørger !?
>
> Hva' dit formål med dit latterlige svar?

At hjælpe dig. Du sidder klokken 3 om natten med et problem. Der er ikke en
hel masse andre aktive i NG på det tidspunkt. Det emne du spørger om, har
ikke været relevant for mig, og jeg har ikke læst de indlæg der har været
specielt grundigt, men jeg har observeret at de har været der.
I den tid jeg har fulgt med i denne gruppe mener jeg ikke jeg er stødt på
dit navn, derfor henleder jeg din opmærksomhed på, at der er guldkorn at
hente tidligere i gruppen, så du kan komme videre med det du er i gang med.
At du opfatter det som et latterligt svar skal jeg da beklage, det _kan_
hænge sammen med forskellige opfattelser af begrebet "hjælp". Jeg mener
grundlæggende at hjælp er noget man beder om når man ikke _kan_ finde ud af
et eller andet, hjælp er ikke noget man beder om fordi man ikke _gider_
finde ud af et eller andet.

> [...]
> her "hverdags" indlæg, hver dag til at du kan være helt fremme i skoene og

Man kan vist diskutere hvem der mejer folk ned, har du lyst til at diskutere
det bliver det i en anden gruppe, og uden mig.

Vh
Peter

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-03-02 08:24

On Tue, 26 Mar 2002 02:56:53 +0100, "Peter Farsinsen"
<peter@farsinsen.dk> wrote:

> Kan man fordoble hastigheden på et lokalt netværk, ved at have to netkort i
> hver PC ?

Med to pc'er? Kort sagt nej.

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=linkaggr
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=etherchannel

-A

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-03-02 10:14

Øhrm, lige for at sætte et par ting på plads...

Når man tilmelder sig denne NG, kan man hente ca. 5000 gamle meddelser,
hvilket jeg har gjort! Muligt I gør, men jeg læser ikke 5000 meddelser
igennem for at se om der er noget der matcher det spm. jeg vil stille, nej
jeg skimmer overskrifterne og lige umiddelbart var det ik' noget der gav
resultat!

Tak for linket til NGs faq, måske hvis jeg havde fået nedenstående som svar
første gang, hvade sagen været en anden !

"Med to pc'er? Kort sagt nej.

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=linkaggr
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=etherchannel"

Tak asbjørn

Tak ... alt jeg sku' vide!

Fra : wheeeeeeee

Dato : 26-03-02 10:47

snip
> [...]
> jeg skimmer overskrifterne og lige umiddelbart var det ik' noget der gav

Her kan du søge i nyhedsgrupper:
http://groups.google.com

I Outlook Express kan du desuden søge efter indlæg.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 26-03-02 11:04

Tak...

Det var endnu mere konstruktivt...

"wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org> skrev i en
meddelelse news:a7pg35$e5m$1@sunsite.dk...

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-03-02 12:55

Hej "wheeeeeeee" <uuuiiiiii.this.is.not.a.real@ddress.com.net.org>

>Her kan du søge i nyhedsgrupper:
>http://groups.google.com

Det bør nævnes at nogle i gruppen bruger en header, der gør at deres
indlæg ikke arkiveres på google.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/