Netværk/internet med XP
Fra : pf_uncle

Dato : 25-03-02 21:00

Jeg har normalt 3 PC koblet på Fast Ethernet Switch, til ADSL siemens
Xpresslink bokse. De 2 PC kører konstant XP og den tredie + engang
imellem fjerde kører hhv. WIN ME og 98 SE. Alle maskiner kører uden
problemer på internettet på samme tid m.v. men jeg kan på ingen måde
skabe forbindelse mellem maskinerne - ej heller pinge dem. Jeg har
forsøgt med alternativ TCP/IP setup for internt netværk. Jeg anvender
fx. Norton Internet Security på en XP maskine, Norton Firewall på en
anden, de andre har normalt ikke Firewall sat op når de er på. Et eller
andet gør jeg galt, noget står forkert - men hvad? Ethvert godt råd er
meget velkomment.

Hilsen

Peder

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Jensen

Dato : 25-03-02 21:48

"pf_uncle" <pf_uncle.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> problemer på internettet på samme tid m.v. men jeg kan på ingen måde
> skabe forbindelse mellem maskinerne - ej heller pinge dem.

Har du prøvet at installere NetBEUI på maskinerne?? Det er ikke umiddelbart
understøttet i XP, men filerne til protokollen ligger på XP cd'en. Der er et
par filer der skal kopieres ind på harddisken. Se eventuelt tråden i denne
gruppe Netværks/internet problem, eller den samme tråd i dk.edb.hardware
(ja, de er begge startet "forkert" af mig! UPS!) hvor der forklares hvor
filerne skal hen!

Med venlig hilsen

Michael Jensen