redirect ved refresh
Fra : Hans

Dato : 25-03-02 16:17

Hej
kan man redirecte sin side hvis en bruger trykker refresh/F5 ??

Evt. hvordan

Hilsen

Hans

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-03-02 22:27

"Hans" <msako@hotmail.dk> skrev:

> kan man redirecte sin side hvis en bruger trykker refresh/F5 ??

Hvad er formålet? Når jeg bruger trykker på F5 i min browser forventer jeg
at den pågældende side bliver opdateret (eventuelt med det indhold der
ikke ligger i min cashe) og så vi jeg da blive meget forbavset hvis der
pludselig kommer et helt nyt indhold med en ny url.

Hvad er formålet?

--
Allan

Fra : Hans

Dato : 26-03-02 08:58

Hej Allan

Det er fordi jeg har et flashspil kørende hvor det gælder om at samle points.

Man har et antal points til at starte med - hvorefter man starter spillet.

Hvis det går mindre heldigt og man kommer mister alle sine point - kan man
bare trykke F5 så starter spillet igen (med start pointene)

Derfor skal man komme til en anden side.....

Hilsen

Hans

Fra : Allan Vebel

Dato : 26-03-02 10:53

"Hans" <msako@hotmail.com> skrev:

> Hvis det går mindre heldigt og man kommer mister alle sine point - kan man
> bare trykke F5 så starter spillet igen (med start pointene)

Hvis det er den samme side der bliver genindlæst, starter pointgivningen
vel også igen? Ellers er det vel bare det der skal laves om, eventuelt gemmes
i en cookie.

Du kan også lave en knap på siden: Start nyt spil

--
Allan

Fra : Hans

Dato : 26-03-02 11:37

Jeg ikke jeg har forklaret det rigtigt...

Det er meningen at man kun skal kunne spille et spil om dagen......
Derfor skal man ikke kunne reloade siden - så der startes et nyt spil..

Hilsen
Hans

Fra : Johan

Dato : 26-03-02 13:21

> Det er meningen at man kun skal kunne spille et spil om dagen......
> Derfor skal man ikke kunne reloade siden - så der startes et nyt spil..

Kan du ikke lave uden at bruge login + noget serverside...

mvh

Johan

Fra : Hans

Dato : 26-03-02 15:28

Er ikke helt med på hvad du mener ?????

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan

Dato : 26-03-02 16:53

> Er ikke helt med på hvad du mener ?????

Det er umuligt at sikre at folk ikke begår en handling mere end engang
gang om dagen når de er på nettet.

Den eneste måde er at lade folk "tilmelde" sig, og så logge ind.
Når de er logget ind sætter du ind i databasen at de har spillet idag.
Dermed kan du tjekke om brugeren har spillet før.

Du kan IKKE gøre det med JavaScript... kun løsninger som ikke vil virke
ordenligt!

mvh

Johan

Fra : Hans

Dato : 26-03-02 21:44

Hej Johan

Det er mig der har sovet lidt i timen - tak for inspiration