bogstaver i ridehuse
Fra : Finn A. Hansen

Dato : 25-03-02 11:57

Hej

Er der nogen, som kender baggrunden for, at man netop har valgt de bogstaver
som pejlemærker i ridehuse, som man nu engang har. En far spurgte mig i går
under et elevstævne, og jeg var ham svar skyldig. Jeg har kikket i alle mine
bøger om ridning, hestens historie og ridemærkebogen med mere, men jeg fandt
ikke noget. Så nu prøver jeg her.

venlig hilsen Elisabeth Bennetsen

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 08-04-02 09:24

Jeg har hørt, at det følger alfabetet (Altså; A, B, C, D osv - med X i
midten af banen), men om det passer ved jeg ikke.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Bennetsen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 08-04-02 10:59

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

>Jeg har hørt, at det følger alfabetet (Altså; A, B, C, D osv - med X i
>midten af banen), men om det passer ved jeg ikke.

I hvert fald følger X ikke med når man køber en pakke bogstaver.

Da jeg skulle sætte bogstaver op på vor ridebane, måtte jeg lave X'et
selv og monterede det på en hegnspæl i midten af banen.

Det blev ikke særlig godt modtaget af vor berider der *selv* havde
lavet tegningen som jeg skulle følge!!!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 09-04-02 13:04

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

> I hvert fald følger X ikke med når man køber en pakke bogstaver.

- men alle andre bogstaver i alfabetet gør?

> Da jeg skulle sætte bogstaver op på vor ridebane, måtte jeg lave X'et
> selv og monterede det på en hegnspæl i midten af banen.

Er det normalt? At have en hegnspæl midt på banen, mener jeg?

> Det blev ikke særlig godt modtaget af vor berider der *selv* havde
> lavet tegningen som jeg skulle følge!!!

At du selv havde lavet X'et?

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 09-04-02 18:17

"Trond Øyvind Hermansen" <oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

>Er det normalt? At have en hegnspæl midt på banen, mener jeg?

Jeg har i hvert fald aldrig set det før, men når nu damen havde tegnet
det f**g X, så måtte det jo være fordi hun ville have anbragt det der!

>At du selv havde lavet X'et?

Ja, et fint hvidt stykke A4 papir...!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Pia

Dato : 09-04-02 20:26

> Ja, et fint hvidt stykke A4 papir...!

<G> og så skulle rytteren ride udenom hver gang? Dommerne til konkurrencer
ville nok undre sig lidt hvis alle heste fra jeres gård slog et slag på
midten af banen, når de skulle op ad midterlinien for at hilse...

:Pia

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 09-04-02 21:54

"Pia" <x@x.com> wrote:

><G> og så skulle rytteren ride udenom hver gang? Dommerne til konkurrencer
>ville nok undre sig lidt hvis alle heste fra jeres gård slog et slag på
>midten af banen, når de skulle op ad midterlinien for at hilse...

Jammen, det er helt normalt her.
ALLE vore heste slår "slag" overalt på banen !

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 11-04-02 10:16

> Jammen, det er helt normalt her.
> ALLE vore heste slår "slag" overalt på banen !

*LOOOOL*

mvh
Trond Øyvind Hermansen