Array spørgsmål
Fra : Torsten B. Fix

Dato : 25-03-02 11:45

Jeg har en loop der skal fylde et array op med to værdier, 1. et
navn på en vare 2. antal bestilte af varen.
Når arrayet er fyldt skal jeg tjekke for dobbelt poster, hvis der
er nogen skal de lægges sammen.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-03-02 22:11

Og?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Torsten B. Fix

Dato : 26-03-02 13:25

Kan du forklare hvordan man fylder et array op med to værdier via en
loop.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 26-03-02 13:36

"Torsten B. Fix" <tf7958@ehs.dk> skrev i en meddelelse
> Når arrayet er fyldt skal jeg tjekke for dobbelt poster, hvis der
> er nogen skal de lægges sammen.

Jeg går udfra at det er til et indkøbsvognssystem. Jeg vil anbefale dig at
tjekke det når du ligger noget i kurven istedet for til sidst.

--
Jakob Andersen

Fra : Torsten B. Fix

Dato : 26-03-02 13:56

Sorry det uforståelige spørgsmål

Det er en indkøbskurv.
Mit problem ligger i at der kan komme flere vare i af samme type,
dvs.
Sokker type 2    3 par
Sokker type 3   1 par
Sokker type 2   4 par

Det jeg gerne have er en funktion til kan tjekke hvilke varer der er
i kurven og hvis der er flere af samme slags, så skal den lægge
antallet sammen.

Jeg havde forstillet mig at det kunne gøres med et array, hvor jeg
først henter værdierne fra db&#8217;en over i et array, derefter
kører jeg arrayet igennem for at tjekke om der er flere af samme
slags og evt. lægge dem sammen.

Mit konkrete problem ligger i at jeg kan ikke finde ud at hvordan
man kan hente flere værdier over i et array. Det sidste tror jeg nok
jeg kan klare.

På forhånd tak
Torsten B. Fix