RS-232 - strøm
Fra : Harald

Dato : 25-03-02 08:51

Hej

Hvor mange mA kan man hive ud af de forskellige ben på et RS-232 9pin stik?

Jeg har brug for 65 mA @ 12V

Mvh
HK

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-03-02 09:47

"Harald" <swobu@kroning.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvor mange mA kan man hive ud af de forskellige ben på et RS-232 9pin
stik?

> Jeg har brug for 65 mA @ 12V

Det kan du ikke umiddelbart hive ud af sådan en fætter.
Er der nogen speciel grund til du vil bruge seriel istedet for paralell?.
Hvis det var en paralelle så kunne du blot bruge flere databen (jeg mener
det er en 5-10mA/stk men du må ikke hænge mig op på det da det er længe
siden jeg har brugt det.) Under alle omstændigheder ville en extern
forsyning kombineret med et relæ til at tænde det du vil tænde være den
umiddebart bedste idé (medmindre self det er til at tænde et relæ?)

Men hvis du kommer med nogle flere info om hvad det er du vil løse så bliver
det en hel del nemmere at hjælpe dig..

/Dennis

Fra : Harald

Dato : 25-03-02 19:19

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:6uBn8.17053$ZI6.708834@news000.worldonline.dk...

> [...]
> umiddebart bedste idé (medmindre self det er til at tænde et relæ?)
>
> Men hvis du kommer med nogle flere info om hvad det er du vil løse så

Det er ganske enkelt, jeg har en enhed som skal kobles til RS232 og den
bruger 65 mA @ 12V. På en 9 pin RS232 kan pin 4 (DTR) og pin 7 (RTS) sættes
til at give -12V eller +12V. Spørgsmålet er om den kan levere de 65 mA jeg
skal bruge.

Mvh
HK

Fra : Esben

Dato : 25-03-02 19:41

> [...]
sættes
> til at give -12V eller +12V. Spørgsmålet er om den kan levere de 65 mA jeg

Hvis det er en stationær enhed der kun skal bruges med een bestemt pc, kan
du jo trække et strømkabel ud af pc'en fra et HD-stik.

--
Esben

Fra : Harald

Dato : 25-03-02 20:52

"Esben" <sordiahp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis det er en stationær enhed der kun skal bruges med een bestemt pc, kan
> du jo trække et strømkabel ud af pc'en fra et HD-stik.

Det er for at undgå extra ledninger at jeg vil bruge strøm fra RS232.

Mvh
HK

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 26-03-02 16:40

> [...]
sættes
> til at give -12V eller +12V. Spørgsmålet er om den kan levere de 65 mA jeg

Smid et spørgsmål i dk.teknik.elektronik der er helt bestemt nogen der ved
det....

MVH
Thomas